Tävling för Levante

idag ere tävling för Levante.
Hon ska starta L och M med Steffan som ryttare!


Jag klev upp klockan 8, sen drog vi (jag o Jörgen) iväg och drack lite kaffe och åt lite godis hos veterinären(y) sen lastade vi på 2 ston med föl, eftersom vi nämligen skulle få hem 2 små föl som skulle lämna mamman idag;)
Så vi åkte hem med hästarna, tog in fölen i samma box, sen körde veterinären iväg med mammorna.
Det gick väldigt snabbt, och ja, nu har vi en Betty och Bibbi i en box:)
2 sto föl, dressyrföl, ena är hannoveranare och andra e Westfahlen:)

Sen vare bara att börja smörja sakerna;) jag fixade ALLT så allt glänste å va snyggt, utom sadeln, för Jörgen sa nej, men jag fixade stigbyglarna så dom glänser;)
Rätt nöjd:)
Sen gick jag in o drack lite mera kaffe.
Efter de gick jag o Jörgen ut o gjorde hästen ren,
han klippte manen, sen vare bara till för mig att börja knoppa henne:)
Knopparna skulle vara små och inte stå upp, lixom vara precis på sidan.
Jag prövade, och de va helt okej:) även luggen ska man inte klaga på:)

Efter de fixade vi vattnet till fölen, samt hedde ut Zawanna och Quintera:)
Efter den packade jag in alla saker i bilen och sen gick jag o tog mig en dusch:)
Och sen åt vi, sen fixade jag mig lite till. och nu sitter jag här och väntar på att vi ska dra iväg:)

Kan skriva sen hur de gick:)


 



:*



Kommentarer
Per-Martin Edström

Härligt att du är igång med bloggen. Mycket trevlig läsning. Du skriver ju så att även jag som gammal man förstår.

2009-10-11 @ 13:33:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!