12 sep 09 - provridning av Dona Primera.

Slappdag #3? jag känner mig rastlös..

vaknade klockan 7, va uppe ur sängen halv 8 eftersom jag visste att de skulle vara slappt idag.
När jag kom ner började jag med att tunna ut Dona Primeras man.
Efter det longerade jag Emily, hon va riktigt awesome idag!:D
tjoohooo!;)
Seeen tog jag och Nacho ut Stockholm och Elena Deister till hagen där Casa stog och kathrin kom med och skulle filma eftersom prinsen som köpte Staperfeld ville ha filmer pa fölen om han va intresserad för han gillade Staperfeld sa mkt!:D
Sa da fixade vi de i kanske en timme och bara jagade runt dom, hoppas de räcker:)

Sen fixade jag lite hästar ut och in i hagar, samt longerade Sterthoff.
Sterthoff betedde sig OCKSA idag? hmm? what's up?
menmen, de va ju bara bra för mig:)
Sen kom Kathrin och sa att jag skulle ga 30 minuter med Levade i hagen, drygt värre? men när jag pallrat 27 minter ringer iaf Laura, sa vi smapratar lite och da hade jag gatt 40 minuter när vi pratat klart xD
Da lämnar jag Levade i hagen och hämtar Emily som hagkompis:)
Samt puttade jag ut Copperath i paddocken och dom 2 fölen i andra paddocken:)

Efter de tog jag paus och gick in hit och sov lite, ända tills Nilo och Pilar kom och började tokknacka pa dörren och skrika mitt namn, da vare bara att ga upp och ga ner till nacho där han hade maten framme:)

(Och nej Wilma, Nacho kan man inte äta, Nacho är en människa:P)

Efter de tog jag in Levade och Emily och tog ut 2 andra, vilka kommer jag inte ihag, sa bytte jag även sa att Sterthoff fick ga ut och Coppenrath in:)
Sen slappade jag ett tag, gjorde iordning Carlos till Judith och gick ut och lekte med barnen, och ja, de va ungefär de jag gjorde, lekte med barnen xD och även fixade med hästarna i hagar och sa:P
Och sen sag jag lilla Ostara bara ligga i boxen,och ibland rullade hon lite och försökte ligga pa ryggen som en jättestor hund. Jag tyckte det verkligen sag ut som Kolik, sa jag fragade Nacho va han trodde. Svaret va:
"du blir sa rädd för ingenting, hon ligger ner, de gör alla hästar?"
men jag va fortfarande halvt säker pa att de va kolik sa jag bad Pilar att hämta Kathrin, sa da gick vi med Ostara till Ridhallen där hon la sig ner pa en gang, sa da ringde Alfons veterinären eftersom de kan bli riktigt farligt när hon e sa gammal (32).
Sa veterinären kom, och blodet va för tjockt och självklart va de ju kolik hon hade.
Sa hoon fick 3 st sprutor och en ny box där de finns mktmkt vatten och sa;)
Sa da blev Kathrin jätteglad eftersom jag sag att de va fel pa henne.

Efter de drog jag och Nacho till Affären:)
När vi kom tillbaka va de folk här och skulle kolla pa Dona Primera ju.
Ochjag hade ju vart sa flitig under dagen och tvättat henne med Schampoo och även knoppat henne med Vita snoddar och allt;) sa hon sag ut som en väldigt snygg dressyrhäst!:D:D
Sa da kom de vita dressyrschabraket och vita benlindorna fram och vi fixade henne iordning;)
Judith red henne och visade henne för dom. Efter de gjorde jag iordning Carlos eftersom dom ville rida ut.
Allt gick awesome och dom verkligen älskar hästen!:D
Tjoho säger jag!!!:D:D
Sen satt vi och pratade i tusen och tusen ar, och de va jättegulliga paret;) verkligen!
Sa dom sa att om röntkenbilderna e ok sa köper dom henne;) och da kan vi vara 100% säker att hon kommer fa leva ett drömliv resten av hennes liv:)

Nu ska jag vara social med Wilma igen;)

Imorgon, ledig till klockan 2;)


I really miss you,
and i hate it "/




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!