13 Sep 09 - ledig förmiddag + resten slappt:)

FÖRMIDDAGEN:
jag vaknade klockan 07.00 och kände hur skönt de va att bara he pa ny musik pa telefonen och somna om till en härlig lat:)
Sen sov jag till 12.00 och da klev jag upp, at en snabb frukost, duschade, gick och la mig igen xD
Jag vet, jag e slapp:)
Sa vaknade jag halv 2, da lag jag och tänkte, samt lyssnade pa överbra musik till klockan 2.
Da vare bara att ga ut och jobba.



JOBB:
Jag började med att komma ut i stallet..
där va Judith och gav nagra hästar lite hö:)
Da berättade hon för mig att ena hagen va trasig.. helvete...
de funkar inte me en trasig hage när man har sa här manga hästar.. + att 2 hästar sov ute inatt:o
En hade sprungit in och den andra stog kvar i hagen där de va ca 5 andra hästar fran en annan hage ocksa..
Aja, inte mkt att göra med det, sa jag började med att ta ut Sterthoff i paddocken och de 2 fölen i andra paddocken och sen började jag longera Emily i ridhuset.
Hon va heelt vild.
Eftersom dom inte far galoppera i ridhuset när vi longerar dom va hon riktigtriktigt jobbig eftersom hon ville galoppera och bocka hela tiden"/
Efter de tog jag in Sterthoff och tog ut Samantha och Carlos i den padocken;)
Da va även Nacho där sa han hjälpte mig och judith att laga hagen.
Edeltraud och Logabirum va heelt kära i varandra. verkligen!
Dom pratade med varandra heela tiden och ville verkligen inte lämna varandra:o
Men de va dom tvugna med, sa da gick jag 30 minuter med Levade efter de att jag ställt in Edeltraud i boxen igen.
Det va D R Y G T!
Vilken tur jag har att jag lyssnar pa sa bra musik?:)
da lämnade jag levade i hagen och tog ut emily:)
Sen sprang jag 439856 ganger med 2 sma vattenhinkar och gav 4 ston m. föl vatten (varje sto drack ca. 5 st sma vattenhinkar) + Dona Primera och Wiesbaden (som drack ca. 3-4 var..) sa ja, jag gick väldigt mkt fram och tillbaka;)
Sen har jag bytt hästar i hagarna heela dagen och gatt med hö till hästarna i paddocken.
Sen klockan 6 kom Evelyn hem igen fran en tävling, hon kom 2a, sa de blev "firande" när hon kom;)
När hon akte beställde vi 2 feta familjepizzor och at;)
Läckert!
Nu ska jag sussa;)



Gonatt;)<3


It’s my heart you’re stealing
It’s my heart you take
It’s my heart you’re dealing with
And it’s my heart you’ll break




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!