15 sep 09.

vaknade klockan 07.20.
Shiiiiet!
Skulle vara i stallet klockan 07.30 och ha ätit frukost och allt, sa da blev de lite lagom panik.
Jag kände da hur jag verkligen skulle komma 390784695 timmar försent eftersom jag va otroligt trött och seg, men jag va iaf ute i stallet 07.33, men da vare panik upp ur sängen, kuta och göra sig en otroligt snabb macka, borsta tänderna och kuta ut i stallet;)
De va för att jag skulle hinna ta ut de 2 fölen, Coppenrath, Samantha och Carlos innan klockan 8, da marten tänkte komma till stallet.
Och jag som redan hade panik gjorde de pa 10 minuter, da longerade jag Cleopatra medans jag väntade pa marten, och när jag va klar me de stog kathrin och laura i stallet.
Efter de hjälpte jag Laura lite och sa, eftersom Marten inte visade sig i stallet förens halv 10!
Och sen jobbade jag pa och hjälpte och longerade hästar fram till halv 2 da jag tog min paus.

Kan ju säga att jag at;) nagot otroligt mkt, sen satt jag här lite och sa.

Efter pausen fortsatte jag att hjälpa till och klockan 18.00 skulle jag ta in don Bernhardo och Regensburg.
Da sag jag att alla andra hästar i hagen brevid (5-6 hästar tror jag de e) hade brytit sig ut till hagen där Don Bernhardo och Regensburg stog, och Don Bernhardo och Regensburg stog i hagen där dom hade statt..
och jag va heelt själv och hade 2 hästar i ena handen och skulle öppna en förjävligt stor grind med andra, de slutade efter ca 20 minuter, da hade jag öpnnat grinden, gatt igenom och stängt.
När jag kom tillbaka va doktorn där för Levade, Dona Primera och Caprivi;)
sa han va där ett tag, efter de drog jag och Laura och handlade;)

nu sitter jag här och peppar införs imorgon;)
Imorgon gäller de, puss pa de;)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!