20 sep 09 - LYCKODAG;D

klev upp klockan 06.15, va i stallet 06.30.
Vi sparkade igang med att knoppa Casa m. föl, jag knoppade Casa, och Laura och Steffi knoppade fölet;)
De blev ugly, men de va bara för flätorna va sa sjukt fult gjorda, dom va skev, ojämna och all man va inte ens flätad.. sa jag gjorde de bästa jag kunde av situationen;)
Efter de tog vi Ravenna m. föl, jag knoppade mamman, och dom andra fölet. De blev ocksa fult, eftersom Steffi flätade henne med igar, och efter henne knoppade vi Springtime m. föl, och da gjorde vi samma sak, blev bättre, men langt ifran bra.
Sen kom Ina och knoppade Mona Lisa.
Sen at vi en gemensam frukost hos Kathrin och Alfons, sen drog vi;)
Det va asvarmt men vi kämpade pa iaf;) hästarna va duktiga med de va väldigt varmt för dom me, men de va helt ok, men vi hade sämst hästar med:O Mona Lisa kom sist i sin klass, Stona kom sist och nästsist i deras klasser och "breeding"grejset kom dom trea pa;)
Och när jag skulle ga och hämta en häst tittade jag ner pa marken och funderade pa livet ungefär, nej jag vet inte va jag funderade pa, nagot va de iaf;)
Och sen ser jag 500€ ligga där pa marken och helt ropa ut mitt namn, (500€=5000kr) sa jag tog upp den och fragade laura va jag skulle göra me den, och hon sa att jag skulle ta den och verkligen inte fraga nagon om dom tappat den, för vem skulle INTE säga att den tappat 5000 kr om nagon kommer och säger att den hittade det?
Sa nu är jag 5000 kr rikare!;)
Sa nu ska jag köpa en ny telefon, Iphone elr Sony Ericsson W902, pekar mest mot W902:an;)
och da ska jag ha garanti pa den elr va de heter, för jag tänker inte göra samma sak med den förra och faila totalat..
Sen kom vi hem, longerade 7 hästar och sen at vi gemensam pizza för att vi vart sa bra, och nu sitter jag här.. igen;)
 men nu ska jag sova;)


puss:*



Kommentarer
Per-Martin Edström

Vad är knoppa?

2009-09-21 @ 21:56:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!