23 sep 09 - flyttdag PA RIKTIGT!;)

klev upp halv 7 och va i stallet 7.
Där va Laura redan i stallet och hade bytt lite plats pa alla hästar m.m.
Sen gjorde vi iordning Caprivi tillsammans och sen sa hon att jag skulle följa med henne sa hon kunde berättade vad hon och marten skulle ta upp med mig senare pa dagen.
Da berättade hon att Kathrin och Alfons hade sagt igar och att dom bestämmt att skicka hem mig, da marten och laura hade protesterat enormt ändrade sig alfons och Kathrin och sa att jag kunde stanna sa länge jag inte gjorde nagot trubbel omkring mig.
Och efter det gick laura pa frukostpaus och jag gjorde iordning levade + longerade henne, och sen gjorde jag henne redo för transporten, da hon skulle provridas i holland idag.
Efter det gick jag me pa frukostpaus, da passade jag pa att ringa mamma och säga vad laura just berättat, da sa hon att jag inte skulle be om att fa stanna kvar m.m. och att ska de va pa dom villkoren kan jag lika gärna lämna stället, men jag skulle ringa martin och fraga när han kunde hämta mig.
Sa jag ringde upp honom och han sa att han skulle hämta mig ikv.
WHAAT?! tänkte jag da.
Men det är ju de bästa, och jag är riktigt glad över det! men samtidigt ledsen eftersom jag va tvungen att lämna alla nya kompisar och allt, och framförallt - SAMANTHA!!!
Sa jag gick ut i stallet efter de och pratade lite med Laura, da fragade jag ocksa när vi skulle ha varat prat, och hon sa att hon inte visste. Och da berättade jag för henne att jag skulle lämna garden ikv. Hon blev väldigt chockad och fragade varför och allt sant.
Och sen ropade hon pa Marten sa jag kunde berätta för honom me, Han stog ju självklart pa kathrins sida och sa att hon hade vart väldigt trevlig mot mig och bara gjort possetiva saker för mig, men nej, de stämmer inte!
Sa efter de blev de tragiskt resten av dagen.
Sa jag longerade Emily till Marten och sen longerade jag häst efter häst. Det slutade med att jag longerat 6 hästar pa förmiddan.
Sen beställde vi pizza för hela gänget och at tillsammans.
Efter det berättade jag för Kathrin, och hon lät förtvivlad, men konstigt nog va hon riktigt otroligt glad resten av dagen att jag skulle aka.
Sa da började jag packa eftersom jag skulle lämna garden klockan 17.30.
Sen när jag packat klart sa gick jag till judith och nacho och berättade att jag skulle lämna garden, Judith fick tarar i ögonen och sa "neej, nejnejnej! varför?" och da berättade jag lite och sen sa nacho att han tyckte alla va tokiga eftersom jag skulle aka.
Och sen drack vi en snabb kopp kaffe tillsammans, och under tiden pratade vi lite.
Sen gick jag till stallet och sa hejda till Evelyn eftersom hon precis skulle aka hem, och da berättade jag att jag skulle lämna garden.
OCh sen va de bara att vänta, och tillslut kom ju martin in pa garden och da stog jag och laura och pratade med varandra. Da hittade hon en nöt som va formad till ett hjärta, sa da fick jag den av henne;) de va gulligt av henne tkr jag;) Sen kramades vi och sa hejda och vi bestämmde att vi ska hitta pa nagot sa snart som möjligt!:)
Sen kom judith och sa hejda och kramade om mig, jag fick en lampa av henne som ett minne;) de va ocksa väldigt gulligt av henne;)
Sa sa hon att hon kommer sakna mig m.m. men vi ska ocksa se till att hitta pa massor;)
Jag menar, jag e ju inte sa langt borta!
Menmen, jag lämnade garden, och kände en härlig känsla i magen, men ändan inte, eftersom jag lämnade barnen och nacho utan att säga hejda!
Men sen akte jag direkt till skolan.
Försenad, korvmos!
Och vi hade test idag, men jag stressade igenom och klarade de ändan rätt bra:)
Sen akte vi till christa och jörgen, och nu stannar jag här iaf en vecka!:)

Tack för dagen allihopa!
Hemskt, men ja, de e de jag far leva med..




puss:*


Nu är början pa en helt ny start.

hoppas det slutar bättre än förra..




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!