6 September 09

mja, vi far väl börja med den här dagen da:)

Vaknade av klockan 07.30, da jag rusade upp ur sängen och gjorde lite frukost, (vanliga dagar börjar jag 7, men när inte Laura elr Marten är där börjar jag efter frukost) , det blev de vanliga: Brötchen med nutella och varm choklad m. grädde;)
mums!:)
Efter de gick jag och la mig igen, sa jag va i stallet klockan 09.00, för de e da dom räknar att frukosten e klar:)

Det va saklart bara jag som va i stallet, sa jag kollade en snabbis pa tavlan där man fyller i vad man ska göra och vad man har gjort under veckan. Det stog att jag skulle longera massa hästar, sa jag sparkade igang med Emily, även kallas Elaiza. Longerade henne 20 minuter som jag gör med alla hästar, därefter stog de att jag skulle göra Sterthoff, (en 3 arig hingst.) Han naffsade ovanligt mkt idag.. menmen, han är ju hingst? sa jag longerade honom med MKT galopp sa han fick ur sig lite energi.
När jag va klar med honom stog Judith redo med Samantha (5 arigt sto, vann 4ars championatet i Verden förra aret i hoppning), för hon skulle träna dressyr med henne för Gisela, sa da passade jag pa att rida lite dressyr med Dona Primera (5arigt sto, riden i 6 veckor) ocksa.
Det gick väl sadär, hon är ju som sagt rätt nystartad, sa man far räkna med sporrar och spö.
Efter det hjälpte jag Nilo och Pilar att göra iordning Ostara(32-33 arig ponny, i sina unga dagar blev hon tysk mästare i hoppning med judith m.m) sa dom red henne lite medans jag hjälpte till. Sen blev de sopa hela stallet för klockan va nästan 13.00, och efter de puttade jag in de 2 fölen in i ridhuset sa dom kunde springa lite fria;)



PAUS:
jag sov och at, även lite datanördande:)



EFTER PAUS (15.00):
Jag hade räknat med att Ina skulle vara där att rida dressyrhästarna, men de va hon inte, sa jag fick plötsligt väldigt brattom eftersom jag fick da mer hästar att longera..
Jag började med att ta tillbaka fölen i deras boxar, sedan ta in Levade och Emily som jag stoppat ut i hagen innan pausen.
Och da tog jag ut Mona Lisa och Wiesbaden i hagen där Levade och Emily statt innan. Och samt plockade jag ut Coppenrath i paddocken.
När jag va klar me de kom Ina, lite sent, menmen, jag hade ju inte fixat nagon av hennes hästar förutom att stoppa ut alla i hagar och sant xD Men vi stoppade iaf in Caprivi och Sarasani (halvbror till Shutterfly, men gar dock som kalle anka, sa han har ingen framtid som sporthäst..) i ridhuset en snabbis.
Under tiden fixade vi lite med nagra föl och hon gjorde även iordning Edeltraud för ridning, da jag började med att longera Don Bernhardo till henne. När hon ridit honom tog vi in alla hästar och da började jag longera Wiesbaden at henne, efter de longerade jag Coppenrath till henne, men hon red honom inte, sa de va ungefär ingen mening med tanke pa att han statt ute x'D
Sen longerade jag Cleopatra (mamma till ett föl), det gick bra, fölet va lite vild i boxen bara, men den vänjer sig snart:) Sen borstade jag hennes föl för att den ska vänja sig lite mer vid människor, sen borstade jag Casa Holsatsia's föl, samt gav Alfons den medicin.
Sen tog vi in Stockholm och Elena Deister med deras föl och gav även Elenas föl lite medicin och jag fick även borsta den lite:P
Sen gick jag ut och skulle ge Ostara sin medicin, när jag kom in i boxen ställde jag mig och höll tag i henne och skulle precis stoppa in sprutan i munnen pa henne da hon ser att boxdörren star öppen och springer ut..
Jag och Ina fick ju iaf röra pa benen för att komma ikapp henne xD men de gick, och hon fick sin medicin;)
(20.50)

Nu har ni fatt ett otroligt langt inlägg om hur min dag sett ut;)


xoxo





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!