7 Sep 09

Idag har varit en alldeles för intensiv dag för mig"/

Klev upp 07.00 och at frukost, sa jag va i stallet 08.00, da hade saklart alla gatt pa frukostpaus, sa jag stoppade in fölen i ridhuset och fixade lite med städning i stallet, när jag kollade pa klockan pa väggen när jag va klar me de stog de 08.20, damn i am fast!
da satte jag mig pa en stol och bara kollade.. rätt ut i stallgangen en halvtimme da Judith kom och vi stoppade da ut Wiesbaden och Mona Lisa i ena hagen, och La Fee(Westfahlen mästare 2009 med ryttaren Evelyn Bayern, D-ponny, gar klasser som 1.30, 7 ar) och Ostara ut i andra hagen, och jag plockade även ut Coppenrath i paddocken;)
Sen kom Alfons och sa att jag skulle longera Cleopatra, sa jag gjorde det, när jag gjort de 10 minuter ringer Marten och säger att jag ska börja longera Sterthoff ocksa, sa när jag va klar me Cleopatra va de bara att skynda sig att stoppa in henne i boxen och springa och hämta Sterthoff.
Sterthoff va lite halvbög idag, de bevisade han när han inte gjorde nagonting när vi gick förbi ett sto, men när vi gick förbi en valack blev han väldigt intresserad:P
När jag va klar med det va Marten hemma, med en ny man som ska börja jobba i stallet.
Stackarn fick börja med att tömma alla boxar och fylla i ny halm i dom.
Han fick saklart hjälp av Nacho ocksa:)

Jag fick ist slava lite för Marten, började med att longera Elaiza, vilket gick bra, sen red han henne och hoppade.. saklart!
Sen gjorde jag iordning Levade, ingen longering eftersom han inte bett om de;)
när han va klar med Elaiza fick jag tvätta av henne och börja med att ta in Coppenrath, Mona Lisa och Wiesbaden, och da började jag longera Coppenrath eftersom Marten skulle hoppa honom, när jag va klar va precis Marten klar med Levade, sa vi bytte bara häst och jag tvättade Levade medans han hoppade Coppenrath.

När jag va klar med det stoppade jag ut Levade och Elaiza i hagen där Mona Lisa och Wiesbaden statt, när jag kom tillbaka va Evelyn i stallet och hade hämtat in La Fee och Ostara at mig.
Eftersom hon skulle rida La fee för Gisela, sa jag gjorde da snabbt iordning Dona Primera sa jag ocksa kunde rida för Gisela.
Dona Primera va inte som jag ville idag, sa jag väntade tills Judith hade ridit Samantha sa hon kunde rida Dona Primera med, och jag stack da ut pa en utritt med Samantha.
Samantha va awesome, ok, vi bara skrittade, men hon e alltid awesome!:D
Sa när jag va klar med henne  gjorde jag min paus eftersom klockan da va 13.30..


PAUS:

Jag satt här och väntade pa att Nacho va klar med maten eftersom han lagade mat at alla idag.

Det blev kinamat ofc;) 


LITE JOBB...

sen gick jag och tog in Levade och Elaiza och stoppade istället ut Dona Primera och Edeltraud dit, och fölen fick även ta sig en tur ut i Paddocken :)



PAUS:

jag tog en lite paus och sprang och kollade pa min kära pappa eftersom han va pa Nyhetsmorgon pa tv4 idag;) sa jag tog mig en titt pa internet;)

EFTER PAUS:

Jag longerade Anthony till Marten i 30 minuter och sen puttsade jag lite träns, städade ur trasporten och lite annat smafix, när han kom tillbaka tog jag in Dona Primera och Edeltraud och tvättade saklart av Anthony och la pa honom ett täcke:)
Efter de tog jag in fölen, gav Ostara medicin och puttsade resten av tränsen, samt tvättade av Don Bernhardo at Ina, när jag va klar me de va klockan 19.30.

När jag slutat tog jag en lift med Nacho till affären och köpte lite mat:)
Sen at jag "abends" med allihopa igen, och nu sitter jag här;)

asglad, men samtidigt assur över att jag ledig imorgon...
FÖRMIDDAG! och inte ens de, jag börjar 14.00 ist för 15.00 pa eftermiddagspasset.
Bajs pa dom.

Jag som ville vara ledig hela helgen och kanske umgas med Martin och Claudia elr nagot!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!