8 sep 09

ja, som jag har skrivit i ett tidigare inlägg sa va jag ledig förmiddag idag;)
sa de tänker jag inte skriva mer om.:)



EFTERMIDDAG:

började 14.00 med att longera Sterthoff, han va faktiskt lite awesome idag;) Kanske vare för att Marten skulle hoppa honom efter?
Aja, han va bra och de gillas(Y)
Sen longerade jag även Coppenrath eftersom Laura inte kom idag..

anledning till att hon inte kom..:
För 4 dagar sen ramlade hon av Edeltraud och slog antagligen i huvudet elr nagot sa hon mindes ingenting, elr.. ja, nästan ingenting, inte manad, dag elr knappt ar"/
sa hon akte till doktorn som sa att hon skulle va hemma och vila 3 dagar, men hon hade fortfarande lite ont i huvudet idag, sa hon kom inte idag heller"/

efter Coppenrath longerade jag Anthony eftersom Marten skulle ha dressyrpass med honom 16.00.
Faktiskt sa kom marten och gjorde de sista 3 minuterna at mig eftersom jag va tvungen att tvätta av sterthoff, ta in Caprivi och Sarasani fran ena hagen, samt Dona Primera och Edeltraud fran paddocken!:)
Efter det ställde jag upp Dona Primera pa gangen och började göra iordning henne för lite dressyr.
När jag satte mig upp red jag först 20 minuter skritt pa langa tyglar eftersom jag inte longerade innan, sa hoppade jag även med henne idag!:D
Hon va faktiskt rätt bra:) visst, vi hoppade inte högre än 50 me tanke pa att hon e dressyrhäst, men ändan, hon gjor avstanden bra och hoppade även rätt bra:)
Sa jag är nöjd med henne för första gangen!!:D
När jag va klar tvättade jag av henne, samt Anthony som marten tränat.
När jag va klar med de tog jag fram Emily och förberedde henne för att longera innan marten skulle rida henne.
när jag va klar me de gjorde jag iordning Levade till marten, dock ingen longering da hon inte behöver de.
Sen städade jag kvällsstädningen i stallet, samt puttsade dom tränsen som inte användes.
Efter de drog jag till affären med Nacho och den nya killen som för övrigt heter Paul, men uttalas helt annat..
Jag köpte da väldigt mkt cola sa jag klarar mig nu när värmen kommer tillbaka hit + även lite frukostbröd:)
Efter de tvättade jag av Levade och gav ostara sin medicin, samt puttsade resten av tränsen. Sen vare middag tillsammans ute, Nacho lagade, och de va asgott idag igen!:D

nu ska jag sova.
07.00 i stallet imorgon.
pust*


Nu hoppas vi pa att Laura kommer imorgon!;)

xoxo / Kajsa




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!