förmiddagen hos Haßmann's.

Idag klev jag upp 10 minuter innan 7,
för jag kände mig rätt pigg, trotts en lang natt med lite sömn.
När jag kom ut till stallet började jag med att longera Anthony 10 minuter och sedan va de bara att förbereda honom för transporten till Haßmann (Tony och Felix Haßmann, vet ni inte vilka de e borde ni googla pa dom, dom är GRYMMAA!!!), med i transporten blev det även Emily.

När vi kom dit började jag med att ta ut Anthony och förbereda honom inför hoppträning för felix och tony's pappa. När jag va klar med honom bad Marten mig att lasta ut Emily och göra iordning henne och sedan skritta lite medans han tränade Anthony. Det vart snabbt gjort sa de blev en lang skritttur;)

Anthony va tydligen jätte bra och dom tränade lite gymnastikgrejs;)
När han kom ut bytte vi bara häst och jag gick med Anthony och tvättade av honom och ställde in honom i transporten. Efter det gick jag och kollade när Marten tränade banhoppning med Emily. Sa jag fick bli personen som bygger upp hinder och sant när dom river sa tränaren satte sig pa sidan om och ja.. tränade;)
Det va ascoolt;) jag sag när dom tränade live;)
Och nu vet jag ocksa lite mer HUR dom tränar!:D
Emily va ocksa jättebra, sa när han hade hoppat klart henne red jag lite skritt, och sedan pratade jag lite med pappa haßmann:)
Sa efter de gick jag och tvättade av Emily och gick och lät henne äta lite gräs innan transporten!:)
Det tyckte hon va jätte skönt eftersom dom inte brukar fa göra det:)

När vi satte oss i bilen igen berättade Marten att han fragat om dom har nagon häst som jag skulle kunna köpa för inte för mkt pengar.
Och da fick vi ett JA!!!:D:D:D tjohooo!
8arigt sto, placerad M (1.30-1.35), har haft föl, lite het men förhoppningsvis inte för het!;)
Sa den ska jag aka och testa pa onsdag morgon!:D
Ser fram emot de huur mkt som helst!!!:D:D
Sen pa Onsdag ska jag även kolla om dom har en liten plats till en Wilma Martensson elr om dom vet nagot ställe;)
Jag e grym?:)

När vi kom hem vare bara att ta paus eftersom klockan va 1;)

puss o kram;)<3



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!