Provridning av 8arigt sto, 16 sep 09.

Klev upp klockan kvart i 7, va i stallet 7 och började med att packa in alla saker i transporten som Marten behövde för hoppträningen idag hos Haßmann's.
efter de borstade jag Levade och Emily och gjorde iordning dom inför transporten.
Jag va klar 20 minuter tidigare än räknat, sa da sprang jag upp och gjorde iordning 2 "brötchen" som jag kunde äta pa vägen dit.
När jag kom till stallet igen va Marten där och da fixade vi i nytt span i transporten m.m.
Vi kom iväg kvart över 8, alltsa en kvart över beräknad tid..

När  vi kom fram började jag me att ta ut levade och red lite skritt pa henne medans Marten gjorde nagot annat, sen kom han och tog över levade och jag kollade lite pa när han tränade. när han hade tränat halva passet gick jag och sätte pa tränset och benskydden pa Emily i transporten sa de skulle ga snabbare sen;)
Efter de gick jag och kollade pa resten av hans träning:)
Hjälpte lite och sa, Levade va toppen! verkligen! ;)
Efter de lastade jag ut Emily och  lastade pa Levade;)
Da hoppade Marten upp pa en gang och jag gick till "pappa" Haßmann och kollade pa när Tony och Felix tränade;)
det va niice;)
När marten va klar hjälpte jag till me att lasta pa Emily, när jag va klar me de gjorde jag mig redo för att rida.
När jag hedde pa mig chapsen sag jag en väldigt fet häst ga till ridhuset, tanken som slog mig va:

Men shit?! den hästen maste ju vara typ 25 ar?

När jag kom till ridhuset fragade jag "pappa" Haßmann hur gammal den va, svaret va:

De e den hästen du ska pröva!

Det kände sig som om min mage vände sig ut o in, för jag hade tanken när dom förklarade den att den va assnygg och vältränad m.m. Och där stog en häst som va kanske 60-70 kilo för fet och hade ingen utstralning alls-.-'
Men jag hoppade ändan upp och red henne, i skritt va hon inte dugg arbetsbar sa jag gick nästan direkt över till trav, där hon genast började ga fint, men de kändes som jag satt pa en fet flodhäst..
Da gick jag över och testade lite galopp, i lättsits, hon va fin i form även där och galopperade pa.
Da byggde dom upp ett litet kryss sa jag travhoppade det lite.
Jag satt som en kraka över hindret,de sög ju..
Men dom byggde ändan upp det till ett räcke pa kanske 1m.
Det hoppade hon bra, men jag kom inte rakt pa de, inte första gangen heller för hon va svar och rama in till hindret.
Sen hoppade jag räcke, svängde lite och där hoppade jag en oxer pa ocksa 1m.
Hon hoppade det bra och min sits va nagorlunda bättre. Men jag va chockad över att hon kunde hoppa 1m, och dessutom med fart!
Efter de fixade dom kombinationen till 1m, och da hoppade vi en liten bana med 4 hinder.
Hon hade bra fart, men min sits sög, och hon ville inte ga dit jag ville när jag skulle till kombinationen sa vi kom verkligen inte rakt pa första och de slutade med att vi rev andra hindret.
Da tog jag kombinationen en gang till och da hoppade hon de bra, men galoppen kändes som att den inte riktigt räckte till, men ett galoppsprang och rev inte sista hindret, sa vi gav och där och jag travade av henne lite.
Efter de fragade dom va jag tyckte, jag kunde ju inte säga "fan heller, ta hästen, jag vill inte se den" och heller inte "jag älskar henne" eftersom jag inte tyckte nagot av de.
Sa jag ska testa henne nästa vecka igen.
Hon hade ju trotts allt bara blivit riden 14 dagar.
Och hon har TOPPstam! Hennes mamma har 5-6 föl som har vinster i Svar klass och sa.
Och hon har haft 2 föl, ena är otroligt bra och har vinster i 1.40.
Och Marten tror att även denhär kan ga 1.40 nagon dag, och om inte annat far hon ju bra föl, sa hon passar bra som avelsto.

Men hon e ju rätt dyr, och snyggare hästar för den prisklassen kan man ju hitta..
Menmen, ska testa lite mera hästar, för jag e inte säker pa om de här är hästen jag vill synas med pa tävlingar.
Sry...

+ att jag minns inte ens hennes tecken i ansiktet elr bena, jag tror inte ens jag kollade pa annat än hennes feta rumpa och hennes otroligt feta mage..



Kommentarer
Wilma

Men nej vad tråkigt :( Aja, du får ge henne en liten chans, annars hittar du alltid ngt bättre ;) <3

2009-09-16 @ 22:09:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!