Slappdag, 10 sep 09

idag va de en rätt slapp dag för mig.
började klockan 7 och gick ut och hjälpte Laura med att fixa iordning Sarasani för longering och ridning, longerade gjorde hon själv pa uteplan medans jag.. vad gjorde jag? kan inte minnas riktigt, nagot va de iaf;)
Efter det följde jag med henne ut eftersom det va första gangen pa riktigt länge Sarasani skulle ridas, och han e rätt knäpp och rädd för allt som finns.
Men de gick bra och han va fin i form trots den langa vilan!
Efter det tvättade vi av honom och lämnade honom i boxen igen.


FRUKOSTPAUS:

började pausen kvart över 8, at frukost, gick ner till stallet igen klockan 09.00, da jag räknade med att Laura skulle va i stallet.


 

JOBB:

Det va hon dock inte sa jag lekte lite med Nilo under tiden, Elr ja, passade honom tills Nacho kunde köra honom till dagis:)
Efter det när Laura och Marten kom tillbaka började jag med att longera emily at Marten, det gjorde jag pa uteplan eftersom jag trodde jag inte kunde vara i ridhuset.
Sa efter 10 minuter började det regna, sa jag gick in sa marten fick rida henne, han började lite inne i ridhuset eftersom vi tydligen kan vara där nu, men bara i mitten..;)
Sa medans han red Emily hjälpte jag Laura med att göra iordning Edeltraud för ridning:)
Laura longerade som vanligt själv, sa da kom Marten tillbaka och jag tvättade av Emily och efter de tog jag ut Cleopatra och borstade hennes föl, samt gjorde iordning Cleopatra för longering, men innan jag longerade henne hjälpte jag laura att hoppa edeltraud, efter de longerade jag saklart Cleopatra, och när jag va klar med henne red Laura henne en snabbis i stallgangen.
Efter det longerade jag Antony och gjorde honom sedan redo för transporten!
packade alla saker och sa hejda till marten och Anthony som är pa en riktigtriktigt stor tävling, största marten och anthony nagonsin har varit pa, de e 4stjärning tävling, och när de e 5 stjärnor e de OS.
Sa det är en sjukt stor tävling, de betyder svara hinder och en hemskt svar bana med otroligt mkt svara distanser, hoppas allt gar bra, annars kommer han vara pa daligt humör i 463945 dagar..
Sa jag, Kathrin och Alfons ska aka och kika pa honom pa lördag, och Laura ska vara där hela tiden, alla dagar, hon drar imorgon pa morgonen:)

Men ja, tillbaka till dagen;)
Efter det blev de slappt, SLAPPT!
jag och laura gick runt och gjorde ingenting inprincip, vi skrev lite pa tavlan vad jag skulle göra, tittade lite pa hästarna, tog in nagra hästar samt ut nagra hästar.
Sen vare min paus, vilket jag spenderade i stallet med Laura och gjorde ingenting;) elr jo, vi väntade faktiskt pa en doktor som skulle komma till Levade och Caprivi.
Han kom, va här en kvart, sen akte han;)
Sen akte Laura hem till sig för att packa och jag satte igang med att göra iordning Dona Primera för ridning.
Vi tränade dressyr, och tro de elr ej, men jag e nöjd över henne 2 dagar i rad!!
sa imorgon blire hoppning som gäller:)

Fick även ett otroligt tragiskt beslut idag, OTROLIGT TRAKIGT!!!
Judith kommer träna Samantha i 4 veckor nu, INGEN SAMANTHA I 4 VECKOR! HUR F*N SKA DE GA???????
och de betydet, ingen tävling när familjen kommer, de betyder att jag e sur/deprimerad, de betyder att jag inte har sa mkt att se fram emot. elr jo, jag ser ju otroligt mkt fram emot att dom kommer, kan inte blir mkt bättre, men jag sag verkligen fram emot att fa starta en tävling när dom va här...

Sen gav vi alla fölen medicin, sen gick jag in för jag va yr, hade ont i magen och ont i huvudet, sa nu ska jag göra lite mat, sen sova tidigt!


Puss*



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!