inte skrivit på 3 dar..

Förlåt för att jag inte skrev i förrgår och igår, men i förrgår hade jag ingen lust, och igår va jag ju på sista skoldagen, så jag hade ingen tid för bloggen efteråt:p

Imorse började dagen jättebra, verkligen..
Kom ut i stallet å fick utskällning av Eva för att jag drog på skolan igår, och ville ju självklart duscha, men enligt henne skulle jag inte gjort det. tack.
Aja, jag brydde mig inte så speciellt mkt.
Så jag gjorde det som jag gör varje morgon.
Och åt frukost, som vanligt:p
Efteråt tog vi ut hästarna....som vanligt!
När jag skulle hjälpa Heiko med hans hästar, hade han planerat att han skulle longera alla, det skulle alltså bli jääätte drygt för mig..
Ah, men under tiden han longerade sin sista häst - hingsten, så gjorde jag iordning So What till Heiko, och sen Balou till mig.

När jag skulle longera Balou innan ridning så ville han verkligen inte skritta..
Så när jag sa skritt, tänkte han "sa hon skena runt å bocka som ett as? jaaa!:D"
Och då när jag sa fy, så blev han jätte upprörd och tvärnitade och vände och sen kutade åt andra hållet.. aja, han kan ju inte vara perfekt varje dag;)
Och när jag red honom va han jätteseg!
Igår va han heeelt underbar, så jag red honom längre.
Och idag hade han nog träningsverk, och va självklart trött!
Och idag va Heiko med i ridhallen, när jag red dåligt och Balou va segare än segast!
Han blev rätt missnöjd tror jag... + att jag red dressyr i hoppsadeln, helt fel ju!
Aja, jag red länge idag också, så om Heiko tänkt rida honom imorgon ska Balou minsann vara minst lika seg som idag! ha!
Och sen vare mat.
Efter maten red jag Valdi, och hon va jättefin på longerlinan, jättefin i början, när Heiko kom hade Saskia precis sparkat igång Mellody i galopp, och Valdi hatar Mellody.. lyckat? neej.
Hon hade ju lagt öronen bakåt när Mellody kom i närheten i skritt å trav, å när hon galopperade red Saskia mkt närmare Valdi, inte smart!
För Valdi typ kastaste sig efter Mellody och sparkade med frambenen som ett cp..
Och kastade sig först åt höger, sen åt vänster, sen stegrade hon några gånger, sen bockade hon, sen va Mellody lite längre bort, så då travade hon vidare helt lugn;o Helt störd häst!
Menmen, hon va normal ett tag, sen red Saskia precis brevid mig å typ galopperade fram alldeles framför mig, så då gjorde hon samma sak igen... jobbigt värre..
Men Heiko tyckte jag tacklade hennes cpryck bra! Så jag fortsätter med henne:)

Och sen puttsade jag lite träns å fodrade de 4 stona i utehagen;p
Samt gav dom vatten, shit va mkt vatten dom behöver, helt sjukt!

Sen fodrade vi, och nu hoppas jag att jag kan åka å köpa godis med någon elr så.. för jag e sjukt sugen på godis!!

puss:*



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!