lite snabbt om dagen!:)

okej, jag har ingen lust egentlgien att skriva mkt idag..
Men först å främst GRATTIS till Laura som har födelsedag idag;)
Har dock ingen aning om hur gammal hon blir, men nånting på 20 iaf:P

praktikanterna va här idag, bägge 2 faktiskt!
Så jag slapp sopa hela gården + allt annat som är lite anträngande och jättetråkigt:)
Så jag gjorde först iordning hingsten till Heiko, och under tiden han red Chambar så gjorde jag först iordning Valdi, och sen gick jag och gjorde iordning Balou, men Heiko hade ju sadeln på Chambar, så han fick så och vänta i stallgången typ en timme han med, och stackars Valdi fick ju vänta ännu längre;o
Aja, när heiko bytte häst ifrån Chambar till Balou gick jag ner å tränsade Valdi och gick in i ridhuset.
När jag kom in fick jag veta att jag skulle ju väntat typ 30-45 minuter med att komma in med henne, för Heiko behövde tydligen plats för å rida Balou..
Aja, jag ställde mig snällt i mitten och väntade tills Heiko va klar, sen satte jag mig upp på Valdera och väntade på att Heiko skulle komma, han kom, jag hade då longerat och skrittat fram Valdera, och haft ett antal fajter med henne, då han ville hoppa upp på henne, kul.
Då fick jag sitta där i mitten och hålla i carlos då Valdi inte kan vara ensam i ridhuset, och jag frös, även fast vi hade +grader;o
Men hjälm och allt.. de sög verkligen..
Aja, jag tog iväg Carlos och sen vare mat:p

Efter maten longerade jag Landor och sen hoppade jag upp å skulle rida henne, då jag hoppade upp gick Eva ut med Bodo, smart, jättesmart!
Hon började kasta med huvudet hur mkt som helst, och jag rider henne pga att hon inte brukar göra det när jag rider henne.. och hon va ritkigt extrem idag..
Så jag travade igång henne och kämpade med att låta henne gå i form, och när hon lyckats gå ett par rundor, och byta varv några gånger utan att kasta med huvudet, så lät jag henne börja galoppera lite över en stång. Det tyckte hon va jättekul, men hon svettades ju hur mkt som helst efter travarbetet, så hon ville inte riktigt galoppera riktigt, hon drog iväg i korsgalopp å bröt av lite när hon ville. Och det gjorde mig lite lätt sur, så jag hämtade ett spö och hade inte tänkt å använda det, bara ha det där så hon skulle kunna koncentrera sig.

Och det FUNKADE! Hon gjorde ingen mer korsgalopp, och galopperade igång jättefint. Men jag använde spöet en gång, för hon tänkte bryta av å lyssnade inte när jag skänklade på henne, och det va precis efter stången, så hon drog iväg och bockade och hade huuuur kul som helst;p jag me, haha, kul att veta att hon lever:D
oih
landor

Sen hade vi ridstund med ungarna, och dom älskar mig:D
Dom kramar mig innan och efter dom ridit, och när vi frågar om dom kommer nästa vecka säger dom : "jaaa, Kajsa, kommer du?:D" haha, söta är dom:')

Sen fodrade vi och sen åkte jag med merle på hoppträning.
Nu ska jag duscha och sen ska jag sova!
Blir inge 90210 för mig ikv, för trött för de nu:p



puss:*



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!