t-shirtdag!

Som rubriken säger, idag jobbade jag i t-shirt!:D
Det va typ 12+ och jättesoligt, så långärmen rök!:D:D:D

Och idag vid frukost frågade Heiko om jag och Eva hade hört hur dagen va upplagd, vi brukar ALDRIG prata om hur vi ska lägga upp dagen, så redan då förstog jag att det va någe annorlunda idag!
Lisel tog då och berättade för oss vad vi skulle göra idag - vi skulle laga hagarna!
Hagarna hade sina ställen där de va ruttet trä, och på andra ställen va pinnarna redan bortslitna ifrån hästarna..
Så Heiko skulle såga upp träpinnar och jag, Lisel och Eva skulle spika på dom på hagarna, samt städa undan i hagarna så det såg relativt bra ut igen!


oh
nuts i snö:D nu finns ingen snö mer;) tjohoo<3

Så när vi va klara med fodringen så skulle jag gå och hjälpa Heiko med att lyfta fram en stor jävla sågmaskiN;o och heiko bara "vetuvad kajsa? den här kommer ifrån sverige! kolla!" så visade han en gul skylt där de stog på svenska : "VARNING! roterande sågmaskin". När jag läst det frågade Heiko "nå? kommer den ifrån Stockholm elr Östersund?" ehm..? Ofta jag skulle kunna veta det från vad den stog på skylten. aja:p
Precis innan jag skulle gå ifrån honom kom heiko med citatet:

"Sverige kan kanske inte åka skidor, men är det något dom kan så är det att bygga maskiner!"

haha, tur att vi är bra på något iaf då!:D
Aja efteråt bestämde jag och Eva att vi skulle ta reda på all rest som snön lämnat ifrån sig:)
När vi va klar med de vare dags för mig å byta tröja, för de va på tok för varmt med långärm, så jag bytte till t-shirt, coh då blev det alldeles lagom!:D
Sen gick jag ner och hjälpte dom andra med att röja upp i hagarna, och jag kom direkt så jag kunde börja spika xD dom andra fick bära dom stora tunga stockarna, så fck jag stå där med ett par spikar och en hammare!
Och jag ska bara berätta hur bra jag va! Allt ser totalt kaotiskt ut, och de e allt annat än rakt, men ven bryr sig egentligen om vi hade kul?:p
haha, aja, vi firade det sköna vädret med chokladpudding med grädde som efterätt! ASGOTT!:D:D:D

Efter maten tog jag på mig långärmen igen, eftersom det började blåsa lite, och solen va även borta..-.-'
Och jag skulle då longera Armitage till Daniella som skulle sitta lite på henne idag, så jag hjälpte henne även med det, och hon red lite själv idag! men bara i skritt, imorgon ska hon trava lite själv också:D!
Efteåt gick jag ner och hjälpte dom andra med att fixa iordning hagarna klart, vi hann inte klart då vi såg att det kom ett stooorot svart moln över oss. och vi kom på att vi inte tagit ut Diamond Hit och Chequille än, så vi tog ut dom i en hage, och precis då började det SPÖREGNA, aja, vi lämnade dom där och gick och hjälpte hovslagaren att visa vilka hästar han skulle göra och vart dom stog och så.
Efter en halvtimme tog vi in hästarna igen, och då hade regnet precis slutat!:D

Sen fodrade vi, och efteråt tog jag en dusch i halvljummet vatten, eftersom värmen vart kaputt och funkar fortfarande inte riktigt som den ska..
Men nu har vi beställt hem kinamat och Heiko är och hämtar de nu;)

Läckert!:D



Kommentarer
iiissa♥

söt häst^^



ps. fråga gärna något i min första frågestund är du snäll(: kram

2010-04-21 @ 20:17:02 | http://iiissasplace.blogg.se/
Cajsa - F O T O B L O G G



Hej! Jag är med i en foto tävling. du får väldigt gärna slänga in en röst på min bild.. :)

Hemsidan är: http://www.husmanhagbergtavling.se/index.php?page=gallery&obj=711



Om du redan röstat så kan du rösta igen. Du behöver inte säga att du har röstat, det ser jag. :)



Tack på förhand ;)

2010-07-17 @ 19:53:09 | http://hallgreen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!