+1 grader;)

Sitter och käkar godis och lyssnar på "Is it you - single version - Cassie" på spotify;)
Alltså, det är rätt mysigt, och värmen funkar äntligen helt normalt igen!
Nu tänka jag skriva lite om dagen.. haha;p

Först klev jag upp 10 i 7, 5 minuter tidigare än vanligt, bra kajsa!
Men det va mest för att jag vaknat klockan 6 och kunde ändån inte somna om för de kom sjukt många tankar jag va tvungen å tänka;p
haha, och när jag kom ner gjorde jag hoppstallet klart på typ 20 minuter, skillnad från igår? ohja!
Och Heiko skulle ju frukostfodra alla hästarna med havre å pellets, eftersom jag fortfarande inte "kan", det är en bra ursäkt för att slippa göra det iaf!:)
Och han va faktiskt i TID idag till det! wow! det kunde man inte tro, typ andra gången elr så;p
Men han drog precis efter fodringen för att skjutsa Merle till skolan.
Och under tiden han va borta kom Lisel och sa att det va frukost, och då trodde jag att jag bara vart ute typ 15 minuter för allt gått så snabbt!

Och efter frukosten va Mellanie där, som vanligt på torsdagar!
Så vi tog ut hästarna och gjorde detdär vanliga som vi alltid gör (Halmning och hö, samt sopa och ta ut alla hästarna). När vi va klar va klockan halv 10, sjukt hur snabba vi är!:D
Efter det hjälpte jag Lisel att göra iordning Carlos och höll även i honom när hon hängde över honom och lite sånt.
Sen gjorde jag iordning Landor, som va för fet för sadelgjorden (enligt mig) så jag väntade tills Heiko va där så fick han spänna den, även han tyckte det va svårt, man han fick igen den iaf!:)
Och medans han red henne gjorde jag iordning So What för att rida lite skritt, eftersom Heiko ville ha henne efter Landor.
Och Whatsson brunstar som en jävla ko, allvarligt! Hon stannade upp vid varje häst å va jätteklängig, och när jag red henne gick hon jättekonstigt och stannade typ 2 gånger på ett varv:s INTE KUL!
Och Lisel och Heiko skrattade så dom fick tårar i ögonen åt mig och Whatsson, för de va verkligen extremt!:p

So what i boxen
So What.


När Heiko va klar med Landor tog jag henne å gjorde klart henne för boxen!
Och efteråt "sprang" jag upp till hoppstallet och borstade Balou, samt gjorde iordning Hingsten åt Heiko.
Efter ett tag kom Heiko upp till mig å sa att både So What och Landor hade vart jättebra, så oavsett vad jag gjort med dom igår, så skulle jag göra exakt samma imorgon, för då åker han till Berlin. Och då berättade jag vad jag gjort med hästarna, och då sa han att jag gärna fick rida Landor också! Och förvånad som jag blev så frågade jag om jag verkligen fick de;p För det är Heikos lilla älskling ungefär.. elr ja.. hon är 3 år och 173 i mankhöjd, alltså är hon INTE direkt liten;p
Och då fick jag iallafall svaret att jag FICK göra vad jag ville! Även rida hingstis! Och den hästen har ingen respekt för mig, och han är också över 170 och 3 år och helt cp, det blir ett nöje att rida honom någon gång, jag kommer nog flyga av honom både en och två gånger innan jag dör:'D
haha, och jag fick även longera Hingistis innan Heiko hoppade upp på honom, ja, så cp är den hästen!
Men han är söt och har jättefin galopp, och hoppar asbra, när han vill! Så han är nog en topphäst!:D

Och efter det att jag longerat honom va det tänkt att jag skulle göra iordning Valdi för att rida henne, Heiko hade nämligen planerna att ta sig tid och titta medans jag red henne idag, vilket gjorde mig nervös:s
Men innan jag gjorde iordning henne ville jag först ta in alla ponnyer, och precis när de va gjort kom Lisel och sa att Heiko ville att jag skulle hämta hingstis från ridhuset och göra iordning honom för boxen, för Heiko ville fixa till "golvet" på ridhuset, och då kunde jag inte rida Valdi innan lunch:s
Hingsten visade sig vara pedofil också när jag skulle tränsa av honom och he på honom grimman, för han drog iväg på en gång med huvud till en box där 2 st stoföl står, och sen tog det väldigt länge innan jag fick honom därifrån:s
Men resten av tiden va han jättesnäll! Sparkade som en idiot med frambenen så jag trodde väggen skulle gå sönder och så, men han är ju hingst, så det får man väl leva med?:p

När jag fått in honom i boxen igen gick jag och tog in stona och fölen, vilket va kaotiskt;p haha, 6ston som vill in samtidigt, men jag är ingen superwoman, så jag kan bara ta 3 åt gången:s
Men det fixade sig ut några brytna ben!:D
Och efteråt gick jag och tog lite kort på gården å några hästar, eftersom jag inte hade lust med något annat:')
Och efter typ 30 minuter och nästan 100 kort va de mat:D

Vi hade en jättelång matpaus , jag och Lisel iaf, Heiko va tvungen att göra klart ridhuset;p
Och när jag han va klar red jag Valdi, och som Heiko hade lovat kollade han på medans jag red henne.
Han tyckte det såg jättejättebra ut, och att jag skulle göra samma jobb med henne, men jobba henne lite mera nu, eftersom hon fått tillräckligt med kraft.
Jotack, hon cepade sig idag igen:) Hon tvärstannade när jag travade med henne och ville inte gå ett enda steg frammåt.. men jag fick till det rätt snabbt, och fick igång henne i trav igen, sen va hon snäll!:)

Valdera i boxen
valdi i boxen;)

Efter henne så gick jag upp till hoppstallet, och släpade med mig dressyrsadeln dit, för jag ville rida Balou idag med dressyrsadel och inte med hoppsadel;p
Och jag gjorde klart honom på högst 5 minuter, eftersom han redan va borstad! Smart Kajsa!:D
Och sen longerade jag honom kanske 10 minuter och sen hoppade jag upp.
Han va nästan störd idag, han har inte jobbat riktigt på nästan en hel vecka! Och nu fick jag rida honom idag;)
Aja, efter lite skenande och bockande så gick även han fint!:D
Efteråt började jag fodra hoppstallet, och det blev klart på 10 minuter, INKLUSIVE sopning!:D
Och då kom Mellanie dit, lite för sent, men vad gör det när vi ändån är klara en halvtimme tidigare?:P
Så när hon började med stora stallet började jag med Dile.
Och när jag va klar med Dile så gick jag ner till henne i stora stallet, med tanken att hon va klar!
Men hon hade bara hunnit halva, så jag sopade där hon fodrat och sen va vi iallafall klar efter 30 minuter efter det att jag började med hoppstallet;o
haha, jag fick något supersnabbtryck och bara gjorde allt utan pauser elr så:D
Och då drog vi och köpte Mcflurry's, för Heiko sa att vi fick göra det under tiden vi väntade, men bara om vi köpte en med Smarties och Chokladsås till honom, hahah!

Men vi gjorde det, när vi kom tillbaka fodrade vi alla hästarna med Kraft, och sen skulle jag hjälpt Lisel med Bodo kom jag på nu:s men det glömde jag! Fan!
Alltså, hade verkligen mkt i huvudet, framförallt att komma in! Så hon och Bodo försvann ur mitt huvud.. får gå ner och ursäkta mig snart!

Nu ska jag Duscha, sen ska jag gå ner och ursäkta mig och kolla om jag ändån får äta något!
och sen sova!


shettisarna i stallet
shettisarna;)


skimmel i boxen
Nickel i boxen!;)
gården, med snö!
gården nu när det är snö och kallt.. inte mysigt!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!