Draft: Jan. 27, 2010

kvällen framför kaminen
dålig bild på en bra kväll! såhär mysigt hade vi det iaf framför kaminen!:)


försov mig idag, 30 minuter rätt precis. inte bra!
Aja, jag kollade bara på klockan, när jag såg tiden flög jag upp ur sängen, kastade på mig ett par byxer och en tröja, jackan, mössan, och sen drog jag. Utan handskar elr så.. aja, kom ut på HÖGST 2 minuter:D
När jag kom ner va Lisel där å hade sagt till Eva att det va frukost, inte  bra Kajsa, inte bra!
Men innan jag gick in på frukost tog jag iaf ut en häst i ridhuset och lät henne springa lite fritt en stund!:)

Efter frukosten höll jag på att dö när jag kom upp till min lägenhet för å he på mig lite vettigare kläder än det jag hittade på morgonen:s
VÄRMEN HADE GÅTT SÖNDER UNDER NATTEN!
inte konstigt att jag tyckte att de blev som väldigt isigt när de blev skönt under täcker, och blev de minsta lilla  glipan mellan täcket å mig så blev det svinkallt på 0.01 sekund! jag lovar!
Aja, när jag kom ut igen tog vi ut alla hästarna, och jag va hur seg som helst, kunde inte tänka klart:s
Och jag tog typ över en timme på mig att göra hoppstallet, okej, jag vattnade och hela hoppstallet och så under den tiden också, men ändån, alldeles för länge!!
Och sen va ju allt klart när jag kom ner å skulle göra resten, för de hade Eva gjort, och hon va surare än hon brukar för hon fick göra så mkt själv, hon tänker inte på att jag gör stallet nästan helt själv på eftermiddagarna när hon å jag arbetar tillsammans? aja, hennes problem!
Sen gick jag kanske 20 minuter utan att ha något att göra, för jag kunde ju som sagt inte tänka klart idag..
Och sen kom jag påden asbra idén att gå och leta efter Heiko å kolla vad hans hästar skulle göra idag.
Jag fick order om att longera ALLA hans hästar, + mina! själv!!! Eftersom Heiko inte hade lust att gå ut när det va så kallt...:S
Så jag startade med att longera fuxen (hon har inget namn, så fuxen duger bra!) och hon va lugn å fin, som vanligt! Så jag longerade henne bara typ 10 minuter, sen frös jag, så då spelade de ingen roll om hon va färdig elr inte!
Och efteråt longerde jag landor, hon dög väldigt bra idag!

Landor i stallgången
landor i stallgången, väntar på att bli longerad:P

aja, efter henne tog jag faktiskt och longerade valdera, som också blev gjord på typ 10 minuter:P





valdera i stallgången med huvudet bort.
Valdera i stallgången.

Efter henne gick jag upp och gjorde iordning Balou, och han longerade jag också, otroligt snabbt, eftersom lunchen va nästan klar när jag började longera honom;p så det blev inte mer än 10 minuter även om han behövde ungefär 20-30 minuter idag:P bad luck!
Efter honom gick jag ju in å åt lunch, och vi satt väääldigt länge inne och prata om vädret, eftersom det är helt fucked up nu och värkar inte bli mkt bättre:s
Och när jag kom ut igen va hallen full, elr ja, 2 som longerade och en som red, alltså inte direkt läge att komma in med en 3årig hingst som är helt sjukt hingstig, och sparkar med frambena och blir helt galen såfort han ser något som rör på sig..
Så jag väntade med honom ett tag och sen longerade jag honom ungefär 20 minuter, eftersom det vore ju lite smått tragiskt om Heiko skulle dö imorgon pga att hingsten gjorde för lite idag;p
Men han blev smått trött när jag va klar iaf:D

Och efter hingsten valde jag att rida So What själv idag, eftersom jag ville känna efter lite hur hon va nu för tiden, va ju några dagar sen jag red henne.
Och hon va hemsk.. först i stallet! hon ignorerade mig hela tiden! Och när jag skulle tränsa henne valde hon att gå till Blacky (en hingst) ist för att stå kvar hos mig och låta mig tränsa henne som vanligt. Så Blacky blev ju helt galen av att få främmande av ett vackert Sto direkt utanför hans box.. men efter några skrik ifrån So What så fick jag äntligt på henne tränset och kunde gå till ridhuset med henne. Väl där så skulle jag hoppa upp, och jag han inte mer än ställa mig vid sidan av henne förens hon började gå ifrån mig.
Så efter typ 7 minuter satt jag äntligen på hästryggen, red rätt mkt skritt med tanke på kylan..
Och när jag började trava kände jag att hon va stel som en planka, spec i vänster, som jag precis fått till innan jag lät Eva börja rida henne.. men nu va den värre än innan.. usch! Så va hon pigg å trippade när jag skulle skritta henne och ville helst inte gå i form..
Men jag red henne ett tag iaf och fick henne att gå i en rätt fin form och även bli något mjuk i bägge varven! Så då gav jag mig och red lite skritt å sen va hon väldigt snabbt i sin box igen!
Inget efter-ridning-godis för henne idag inte!

Och sen drog jag in och gjorde iordning mig för skolan och gjorde mina läxor!
Sen på skolan va allt som vanligt, tråkigt.
Men jag fick iaf tag på ett bevis som säger att jag gått på den skolan, och Ruth, ifrån England åker tillbaka på Fredag, och kommer inte tillbaka till Tyskland mer. tragiskt..
Aja, nu snöar det, det blåser, några regndroppar, det är kallt, och nu ska jag sova;)

nattinatti;D




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!