kallare dag..

Idag vare ca minus 8 grader:s
Elr det va nog kallare, för trotts det jag hade på mig:
2 linnen, underställ, 2 tjocka tröjer, jacka, underbyxer, ridbyxerna, 4 par strumpor, socksockar, vantar, mössa och halsduk,
så frös jag ändån nästan ihjäl;o
Aja, det va på tok för kallt för att göra något nyttigt iaf:s
Så vi lät alla hästarna få springa lite själva i ridhuset, och dom som vanligtvis går ut fick jag och Eva ändån ta ut;p
Och på förmiddan, gjorde vi som vanligt stallet klart först!
+ sprang med vattenhinkar från stora stallet ända upp till hoppstallet för att alla hästarna skulle ju få dricka så mkt dom ville. puh! Men varm blev man då iaf!:D
Och eftersom "womkohlen" (tror jag det heter) hade kommit idag så skulle ju alla hästarna få det, även dom som står ute dygnet runt.
Så då vart det ju full fart på oss då med, och jag följde även med och hälsade på de 2 hingstarna som står rätt långt bort, för å ge dom dendär "Womkohlen";p

När vi kom tillbaka ifrån hingstarna så gick Lisel och gjorde mat!:)
Under tiden puttsade jag och Eva lite träns, med hett vatten!!!:D:D
Och sen ringde Heiko och sa att maten va klar!
Så då gick vi in å åt, efter maten Puttsade vi klart tränsen, + gjorde några ifrån Shettisarnas träns!:D
När vi nästan va klar så kom det en unge som ville rida, haha, för jag och Eva har ju våran ridgrupp på Tisdagar!
Och eftersom det bara va hon som kom, så fick Eva ha gruppen själv idag, och jag longerade Valdi litegranna, eftersom hon inte får springa fritt än:)

och sen gick jag in å värmde mig igen, gick ut kvart i fyra och började med att ge hästarna i hoppstallet hö, blev klar där relativt snabbt och gjorde även klart "dile" väldigt snabbt!
Så när jag kom ner till Eva och skulle börja sopa Stora stallet va hon inte ens klar med alla boxarna där!
Så jag sopade till halva det stallet, då kom Heiko och tog Eva ifrån mig, när hon hade 4 boxar kvar..
så jag gjorde klart dom fyra boxarna + utestallet. Och sen sopade jag klart där man ska sopa!:)
Och Eva kom tillbaka precis när jag va klar. hmm?
Sen sprang vi upp å ner med vattenhinkar igen för att hästarna ville ju dricka en gång till;p
Efter det gav vi dom Kraftfoder, och nu sitter jag och Merle framför teven och nördar dator!:)

utestall 1
valdi i sin box i utestallet:)

Blir nog lite mer tv, sen dusch å sen ska jag sova tidigt ikv!:D

puss:*



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!