Okej, skärpning!

okej, nu ska jag skärpa mig med bloggningen!!!
Så nu har jag kommit på, med lite övertalelse ifrån Wilma, att jag ska börja blogga igen:)

Idag startade dagen som vanligt med att jag gick ut klockan 07.00 och Börja halma och ge hö i hoppstallet:) Och jag blev färdig med det innan frukosten denhär gången. Så då gick jag ner till Eva som hade börjat med att halma in i stora stallet, och då passade jag även på att öppna fönstren till stora stallet så hästarna fick lite friskluft:)

Då kom Lisel och sa att det va frukost så bägge gick in å efter frukosten tog jag å Eva ut fölen och alla stona. Föresten ska Fux-stoet föla i Mars! Det är riktigt snart ju!:D
Och efter det gjorde jag klart i stallet med stona i , och eftersom Eva drog iväg tidigare å fodrade hingstarna, så fick jag sopa hela gården själv. snällt av henne;o
Aja, efter det så fick jag göra iordning Landor till Heiko. Han kom aldrig, som vanligt, så jag tog ut Landor till ridhuset och började longera henne till honom. Och efter ca 15 minuter kom han å sa att han skulle komma lite senare, och att jag kunde leda henne ett tag. Efter ca 10 minuter kom han tillbaka och red henne en stund.
Medans han red henne gick jag upp till hoppstallet och började borsta Balou, med hopp om att jag skulle få rida honom idag igen:)
Och då hörde jag Heiko ropa att jag skulle göra Chambar redo när jag va klar med Balou.
Så jag ställde tillbaka Balou i sin box och tog ut Chambar. Gud vilken jobbig hingst, han har ingen respekt emot mig, bara för att jag e mktmkt mindre än honom:s
inte snällt..
chambar
chambar i stallgången:)

Aja, när jag borstat honom lade jag över ett täcke över honom och gick ner till Heiko i ridhuset och frågade om han va klar snart så jag kunde sno sadeln och sadla Chambar. Och han hade precis skrittat klart Landor, så jag tog Landor och han tog sadeln och gick iväg till sin häst, själv gick jag och gjorde iordning Landor och ställde tillbaka henne i sin box:)
Efter det gick jag till ridhuset och frågade Heiko vad jag skulle göra, och han sa att jag skulle göra So What redo för att ridas, men långsamt, eftersom hingsten va där inne.
Så jag gjorde iordning henne så långsamt jag kunde, ungefär 10 minuter, efter de gick jag till ridhuset med hennne och hoppade upp för att skritta henne till Heiko. Och då fick jag tillslut klart för mig att det va jag som skulle rida henne idag, INTE heiko. Aja, jag red henne iaf lite lösgörande i ca 20 minuter, och då ville heiko sitta på henne lite, så jag tog hingsten och gick upp med honom i boxen:)

Efter det fick jag Rida Balou;)
Jag fick ta hoppsadeln idag eftersom Heiko hade dressyrsadeln till So What, det kändes konstigt att rida dressyr i en hoppsadel igen, aja, men det va ju helt okej:) Balou va het för ovanlighetens skull, så jag tog å galopperade några varv och efter det gick han fint å lyssnade på mig:)
Och när jag va klar med honom gick jag och Eva och tog in stona och fölen igen, samt shettisarna + Nuts:)
när vi va klar med det kaoset ringde Lisel å sa att det var lunch!:)

Och efter lunchen red jag Valdera på en gång, och vet ni vad?
Hon betedde sig idag:) Valdera är ett sto som jag får rida för att ingen vill typ rida henne för att hon är så störd å jobbig å envis, men jag gillar henne:) några stegringar och sånt får man ju leva med lixom:) Dock är hon 1.75 elr någe hög, så hon är rätt svår å sadla, och hon gillar inte sadeln:s Aja, hon gick bra iaf, det är ju poängen!:)
Och efter det puttsade jag och Eva Lisels sadlar och efter det fodrade vi kvällsfodringen och gav de 4 stona som står ute hela tiden lite havre:)
Och Sen drog vi å handlade:)

nu ska jag sitta här å bara njuta över att jag har Helg!:D
Alltså, jag är ledig denhär helgen!:)
Så imorgon blir det sovasova och ännu mera sova!;D;D

balou
Balou i sin box:)



Kommentarer
Ancha

Det första fölet här räknas komma 20 februari eller ngt - då blir det visst fullt kör har jag hört, vaka nätter o dagar för att allt ska gå bra, jisses! :(

Jag har en hingst här också - en nyss bliven 3åring- ååååååhman!!!!!! Han kan inge annat än bitas tror jag! Blir helt tookig! :( Haha, men han e väldigt söt! :)

2010-01-22 @ 22:38:37 | http://anchalott.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!