snö + heiko drog till Berlin.

Jag ser de snöar, jag ser de snööööar, de va ju tråkigt, buhuuu!!!

ja, alltså, idag har det snöat, HELA dagen!
Illailla! Blasksnö, inte heller någon favorit!
Och på morgonen innan frukosten va halmen slut efter typ 5 boxar.. inte bra!
Men höet räckte iaf, men de va inte tillräckligt för kvällsfodrigen, aja, det tyckte jag att vi kunde ta lite senare, så när jag va klar med att ge hö, gick jag ner till Eva och skulle säga till att hon behövde köra in ny halm:p
Och bra som va hade hon klivit upp halv 7 å börjat med hö å halmningen i stora stallet och utestallet!
Så hon va klar med det när jag gick ner å skulle säga att jag va halvklar med hoppstallet xD haha, fail kajsa:p
Aja, hon kunde ändån inte göra det innan frukost , så jag fick ta ut "chiquille?" i ridhuset.

Efter frukosten gjorde Heiko allting han va tvungen att göra innan de att han skulle dra till Berlin.
Och jag fick min efterlängtade halmbal dit upp, så de blev snabbt klart!:D
När jag va klar med det sopade vi allt, eftersom Eva gjorde Dilet medans jag gjorde klart hoppstallet!:)
Och när vi va klar med det longerade jag fuxen!:)
Hon gjorde det jättebra, och jag skulle gärna vilja vara med å rida in henne, ska kolla med Heiko om jag får hjälpa honom med henne, elr om Daniella ska göra det;p
När jag va klar med henne skulle jag va smart å göra så att jag skulle longera hästarna som skulle longeras först, å ridhästarna skulle jag ta sen, och jag tänkte att jag skulle ta cphästarna först, å skulle jag slippa dom på eftermiddan:D
Så jag longerade Hingsten också, och han skötte sig också rimligt bra!;)
hingsten i stallgången
kolla in hans lockiga lugg å man, om ni kan se det. Sjukt ogulligt:p

Efter honom valde jag att rida Valdera, eftersom då skulle jag slippa att vara själv med henne i ridhuset, och då dök Merle upp å skulle rida Muk, och det betydde att jag verkligen inte skulle behöva vara själv!:)
Och Valdi skötte sig faktiskt riktigt bra!
Lite dampryck fick hon ju, men det är ju Valdera, så det får man räkna med!:)
Efter henne valde jag att rida Landor, för jag trodde lisel tänkte rida Nickel innan hon skulle in å göra mat, så jag inte skulle behöva vara ensam. FAIL!
Och Merle tänkte ju inte rida Blacky, så då va jag ändån helt själv, första gången jag skulle rida henne.
skitbra! Verkligen..
Så jag longerade henne innan, som vi gör med nästan alla hästar här!
Och då va hon lugn å jättefin! så jag longerade ca 10 minuter, å sen skulle jag hoppa upp.
HAHA, korta jag skulle upp på stora henne!
så jag valde att använda pallen! Med tanke på att jag hade hoppsadeln och hoppläder! Och det va nästan så jag inte ens nådde stigbyglen även fast jag stog på pallen xD
Men hon kunde inte stå stilla en enda sekund.. så de tog typ 10 minuter innan jag kom upp!
Väl uppe kändes det jättebra! Dom första 5 sekunderna, sen skulle jag skritta frammåt, och hon hade ingen lust att vara ensam i ridhuset, så hon stegrade sjuttioelva gånger innan de att hon äntligen kom frammåt!:D
Då kastade hon sig några gånger och så också, men sen när jag började trava va hon hur härlig som helst!:D
Gick i form hela tiden å jobbade jättebra!
Men jag tror att någon borde skruva in några stötdämpare i henne när hon galopperar.. hon hade verkligen en hemskt galopp:s
Aja, efter henne vare mat.
uteboxarna med alla 4;)
Uteboxen med pållarna;)
1. Landor, 2. So what, 3. Nickel, och 4. Valdera!:)

Efter maten gick jag ut å red Balou, han va helt galen redan på longerlinan och bockade runt som ett as;p
När jag hoppade upp på honom gick han rätt bra, jag red nämligen själv i ridhuset, och då brukar han kunna koncentrera sig lite bättre än annars!:)
Och jag är nöjd över hans insatts idag!:D
Sen red jag So What, hon brunstar fortfarande hemskt mkt..
menmen, hon har äntligen blivit mer elr mindre mjuk i bägge sidorna nu, och gick asfint i form hela tiden!
Men försökte smita iväg rätt ofta när jag red henne på långsidan;p
Men efter lite trav-halt-trav-halt-skritt-halt-trav övningar så lyssnade hon rätt bra på mig ändån!
Sen vare bara att fodra, sopa, fodra kraften och sen va dagen slut!
helt underbart ju!

Nu ska jag duscha, sen gå ner å käka något!

puss:*




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!