ungen ramlade..

Idag vare typ, tråkigt!:p
Nejmen allt va jättekonstigt, först när jag kom ut hade det snöat, alltså, våran sommar som jag hade planerat va INTE på väg, ist hade vi 5 grader minus och snö:s jippie..
aja, jag kom tillslut upp till hoppstallet och skulle börja halma, jag va alldeles för trött för att märka att halmbalen inte va öppnad, så jag blev sur eftersom jag inte fick isär något och gick ner å klagade lite till Eva.
Sen gick jag upp igen och såg direkt att snörerna va ju faktiskt fortfarande fastknytna:s
Och sen när Eva kom upp till mig hade jag redan hunnit med 4 boxar;o
Ah, så då va hon sur resten av förmiddan..
Och sen tog de svinlång tid med höfodringen till frukosten också, eftersom Heiko gett mig en dålig höbal, så allt bara ramlar isär och man kan typ inte dela upp det lika bra:s

Och efter frukosten skulle vi ta ut alla hästarna, vilket gick lagomt så bra!
Efter det vare ju bara att göra klart stallet, vilket gick rätt fort.
Och efter det tog jag Carlos lite på longerlinan för å kolla om han fortfarande va halt, vilket resulterade i att han va jättefrisk - och fick därför longeras i 10 minuter mer än jag ville.. alltså 15 minuter x)
Sen fick jag reda på att jag skulle rida mina 3 hästar som vanligt idag, men jag hade verkligen ingen lust pga den enorma kylan - 6 minus.
Så jag tog istället och longerade Heikos hästar Landor, som han egentligen borde göra själv, men eftersom han va för lat för å komma ut i kylan, fick jag och Eva göra hans hästar åt honom, väldigt generöst!
Efter henne va jag tvungen att kuta in å värma mig 3 minuter, eftersom känseln i fingrarna va helt borta.
Sen tänkte jag vara duktig å longera Balou ist för å rida:)
När jag kom in i stallet märkte jag att vattenkopparna i HELA stallet (14 boxar, å stallet är fullpackat då det står 2 hästar i 2 av boxarna!!!)  så jag tog balou i grimman oc gick igenom alla boxar som va lediga för att undersöka om balou kunde få i sig lite vatten, vilken inte gick med tanke på att alla vattenkoppar frysit..
Ah, men han va galen på longerlinan iaf, typ bockade och skenade som en idiot, men man får förlåta honom, han är ju framförallt en väldigt söt 3åring:)
Efter det tog vi in alla hästarna vi tatt ut innan och ställde oss och värmde oss lite i sadelkammaren!:)

hoppstallet utifrån

Men efter typ 10 minuter då vi fått tillbaka värmen va det bara att gå ut och börja borsta alla hästarna som vi hade kvar att longera på eftermiddan, för vi hade vart riktigt sega på förmiddan, men 3 stycken longerade faktiskt rätt många hästar sammanlagt, men ändån hade vi 4 st kvar.. då 2 st skulle ridas, alltså mina:s
Men precis när vi blivit klar med borstningen ringde Lisel och sa att maten va klar.

Efter lunchen Pratade vi om att vara smarta, för vi skulle ju ta hand om lisel's ridlektioner idag då hon och Heiko skulle på begravning.
Så vi kom överens om att vi först longerade hingsten och fuxstoet, så skulle vi rida tillsammans sen, alltså, jag gav ut So What till henne:D
Vi longerade bägge - väldigt snabbt:P
Och sen när jag skulle sadla Valdera kom jag på att Valdera å So What använder ju samma sadel... ILLA!
Så jag bestämde mig att Eva fick rida, eftersom jag inte hade någon större lust ändån, så jag hedde på longergjorden och longerade henne i ca 15 - 20 minuter.
Efter det väntade vi, och väntade.... och väntade på att domdär barnen skulle komma, efter ett tag fick vi stora förhoppningar på att barnen inte skulle komma!
Men då kom en liten rackare och ville väääldigt gärna rida Kleärchen..
Så jag slängde på en sadel och tränset så sprang vi ut till ridhuset, det gick bra ända tills dom sista 5 minuterna, då Kleärchen fick cpryck å hoppade upp i luften och började bocka som ett jävla as, så ungen ramlade ju såklart av, och Kleärchen (som inte bryr sig om annat än mat och ledarskap) trampade såklart på ungen och där stog jag, med en dum shettis i ena handen och en skrikande unge i andra..

kleärchen, hagen
mördarshettisen..

Så kom Eva precis in och skulle byta av med mig, eftersom jag skulle in å duscha för skolan.
Så Eva fick ta hand om ponnyn å ungen, får prata med henne imorgon om hur mamman reagerat:p

Skolan gick rätt bra, en gubbe kom fram till mig å berömde mig om hur snabb jag va med biljettmaskinen när jag skulle hem x) haha, man har ju sin vana med dom nu:p
Ah, nu ska jag sova eftersom klockan är halv 11, och jag jobbar ju som imorgon;)



Pussgodnatt;)<3




Kommentarer
Ancha

Jag tkr din dag låter mkt rolig - att läsa för mig :)

Jag vet att det e ett jävla stök med allt :(

Men det ordnar sig nog - hoppas inte alla vattensaker o sånt hos er också gått sönder - det gjorde det här när det va Kaputt !! :(

Godelinatt :) <3

2010-01-26 @ 00:04:35 | http://anchalott.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!