I live in the shadow of who i'm supposed to be.

Ni vill att jag ska vara någon annan än den personen jag är.
Ja, jag har ett starkt psyke och nej, jag tar inte åt mig av skitsnack, så är ingen person man trampar på lätt.
Jag fäller inte ofta tårar framför er, eller ens på grund av er.
Ni säger att jag har problem med min attityd, men sanningen är den att jag bara inte bryr mig ett piss!
Jag säger vad jag tycker och tänker, jag är fruktansvärt ärlig, det är så jag lärt mig att vara stark.
Men att ni kan påstå att jag mår som bäst när jag får andra att må dåligt är så jävla töntigt.
Hade det varit så hade jag väl gått och sårat folk stup i kvarten?
Det ni ser är ett skal, av en person som inte bryr sig, hjärtlös, okänslig och egoistisk. Tack mina kära.
Ni gör mig verkligen rörd, att ha så höga tankar om mig betyder verkligen jättemycket.. eller?
Och att ni låter han få gå före mig, helt jävla ofattbart.
Han hör inte ens till familjen, ja, han är hennes pojkvän, jag accepterar honom som det.
Men då ni tror och lyssnar mer på dom än på mig har det kanske gått liite för långt?
Jag har inte längre något att säga till om, därför stänger jag in mig och gör allt för att ta mig härifrån.
Självklart försöker jag bättra på det ni klagar på, jag gör allt för att bli den person jag verkligen inte är.
Men vill ni det, så självklart. Får det er att må bra så är det väl det jag borde göra.
Jag kämpar för att ni ska vara stolt över mig, att ni ska vara glad över vilken väg jag väljer.
Men vad jag än gör, verkar det inte duga?

Aja, jag ville mest bara skriva av mig lite. Inget super intressant, eller roligt att läsa.
Men ibland känns det bara bäst att få skriva ner allt i ord. Det finns massor jag utelämnar, små detaljer som ibland kan verka obetydliga.

Men nu ska jag må bra, vara glad, leva livet ett tag.
Som den personen jag vill vara, och som den personen jag är.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!