Vi skålar, skrattar och låtsas som om allt är bra. - Juletider kallar vi det.

Nu är julen typ över, och det är jag faktiskt glad över!
Gillar inte julen, överskattaste dagen på hela året!
Men min julafton var såhär :


Först sov jag ut rätt länge, sen åt jag frukost - själv, inte som hemma i sverige så alla äter tillsammans.
Sen åt vi helt normal lunch, inget speciellt alls.
Förens klockan 4 då Farmorn i familjen hämtade mig och Merle, så åkte vi till Kyrkan och kollade på julspel och sånt.
Va helt fullt i kyrkan, känns som att det är en rätt stor tradition här i Tyskland!
Sen åkte vi hem till Farmorn och Farfarn och öppnade en flaska Champange och väntade på att resten av familjen skulle anlända til middagen.
Vi åt Weisswurst med surkål och potatis, haha, inte den godaste maten i världen. Men efterrätten var gudomlig! Hallon med grädde och något speciellt socker på, riktigt gott måste jag erkänna!
Så tog vi några shottar osv till maten.
När vi kom hem väntade vi på mormorn och morfarn och sen öppnade vi några öl, tog några shottar till innan det var dags för paketen.
Någongång på kvällen gick jag iaf och la mig, och när jag vaknade imorse hade jag sjuk huvudvärk.


Så idag har jag bara ridit Chambi lite och annars har jag suttit framför teven och tagit det lugnt!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!