årets första avfallning.

Gick ut, red Corenna lite på åkern idag igen, trodde inte jag skulle hinna det, men jooorå!
hon gick jättebra, så jag passade på att rida utan stigbyglar, och usch. haha, jag har träninsvärk i hela kroppen, och fortsätter att träna rätt hårt! haha:)
Och sen åt vi, och efter maten så åkte vi till Engter på tävling, Merle red E och A där, men ah, hon började med att nolla E, sen åkte vi hem och jag skulle till att rida Chambi.
Longera honom rätt länge innan jag skulle hoppa upp och han va ovanligt snäll och lugn!
Så kom Heiko och skulle hålla i honom när jag skulle hoppa upp. Och precis när jag satt mig i sadeln bockar han iväg och det är ju inte så att balansen är på topp när man knappt kommit i sadeln, så ropar både Heiko och Merle att jag ska hoppa av, så det gjorde jag och landade på h. sida och sen va det bara att kasta sig iväg då han höll på att trampa på mig eftersom jag landade under honom!
Haha, så kul!
Och sen hämtade jag min hjälm och försökte igen, och då va han hur lugn som helst och gick riktigt fint idag! haha, kul häst!
Sen åkte vi iväg till tävlingen igen och Merle red sin A, efter flera riv och 3 stopp tog hon sig iaf över sista hindret trotts det att hon va utesluten, det som är så bra med klubbtävlingar!
Så åkte vi hem och jag longerade Marilyn ett tag, och sen kom Heiko och idag hoppade jag upp på en gång, hängde inte först eller nånting, och hon gjorde det bäst! skitkul!
Så från att (igår) bli ledd några rundor i ridhuset i skritt, till (idag) bli longerad och trava! Ett sjukt stort steg, och det känns som att vi komma klara det här, med bra resultat! hihi.


+ att jag tror vi kommer få ett föl ikväll, eller imorgonbitti!
Vi håller tummarna på att vi ska få ett stoföl, och att allt kommer gå bra, med ett friskt föl osvosv!
hihi, alltid lika spännande!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!