Fotografering i Verden!

Haha, förlåt att jag bara skriver om hästar, hästar och ännu mer hästar.
Men det är faktiskt det jag lever för, och det är det enda jag håller på med när jag är här i Tyskland :) Så ni får leva med alla mina hästhistorier under tiden jag är i Tyskland ! hihi


Idag klev jag upp klockan 6, astrött och jättesliten efter en natt nästan helt utan sömn!
Började med att knoppa Cathalina som gick jättebra, och sedan skulle jag knoppa fölet.... det gick ju... inte alls bra!
Jag har ju såna här gummisnoddar till min tandställning, och eftersom jag inte använder dom så ofta, så tänkte jag skänka några till fölets man och knoppa med, eftersom dom är lagomt små och elastiska!
Men det gick piss, och antagligen kommer jag inte få ut dom ikväll när det är dags heller, tänk om jag måste klippa massa, Heiko kommer hata mig. Fölet ska ju på auktion om 4 veckor! haha, lyckat!
Sedan bar det iväg mot Verden, lite mer än 2 timmars bilresa med hästsläp, jag sov hela vägen. haha, så typiskt!
Jag som älskar att åka bil och kolla på det underbara Tyska landskapet, haha, låter kanske töntigt, men det är faktiskt så jävla fint här i tyskland!


Väl framme lastade vi av, Heiko sprang 2 varv med bebishäst och sedan tog dom lite stillbilder på honom, dom filmade även för internet. Det kommer komma upp på en hemsida sen, ska länka den hit så får ni se hur fint fölet sprang idag! :D
Det är ju Eliiiiitauktionen för föl den är kvalad till, så himla bra! Och det är så himla proffisionellt anordnat också, hur kul som helst att vara med att ha en häst där!
Fick även massa bilder i huvudet sedan jag var där med Frehe-Siermann's på Grand Prix hoppningen, så jävla glad att jag kom därifrån! Men faktiskt så måste jag erkänna, att jag saknar det lite, hästarna framförallt, och laura...
Hemvägen tog betydligt mer än 2 timmar, vi stannade till hos Heiko och Lisel's son Phillip där han jobbar och kollade lite där. Han är ju stallansvarig för 100 hästar på tyskland landslagstränares stall! Hur fint som helst! 2 ridhus, 1 dressyrbana utomhus och 1 stor hoppbana.. Dom hade ett stort stall för de finaste och dyraste hästarna, där står hästar som är värda upp emot 10-20 miljoner, helt sjukt!
Sedan stannade vi även för och kollade på Qvivi, en hingst som föddes samtidigt som min lilla stjäna! Alltså har jag inte sett honom på nästan precis 1 år, va riktigt kul att se hur han växt osv! Men Chardonnay är fortfarande finast :') haha.
Nu ska jag ut och longera Chambi-bambi och Marilyn, får se om jag orkar göra något annat idag, så himla trött!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!