lång dag och sova-över-kväll!

Riktigt lång dag, men ni får den "kortfattat" ;)


Började med att rida Corenna, och ja, mina dagar ser för det mesta likadana ut, då jag inte orkar göra massa saker olika.. Skönare när man har ett schema att gå efter! Och Corenna ska jag rida förmiddagar, så lika bra att jag börjar med henne när jag ändå sover länge varje dag? :)
Red henne första gången efter några dagars vila, på en stor åker vi har här som vi brukar rida på.
Kan ju bara säga att en relativt ung fälttävlandshäst som första gången för året blir riden på åkern är rätt så... pigg!
+ att flugorna va så jävla på, och jag får ju bara skritta och trava henne nu några dagar.. Så det vart riktigt svårt att hålla henne! Och hon hade ingen lust alls att jobba idag, men jag red ändå lite dressyr och övergångar och sånt så hon blev lite mer avspänd!
Sedan va det lunch, och efter Lunchen tog jag och red So What, också på åkern, och hon gick så fruktansvärt bra idag!
Seriöst, bästa ritten för iår, helt klart! Och jag blir alltid lika sur när man rider hästar som går så fruktansvärt grymt, så får man inte göra mer än enkla saker då hästen kanske inte håller :s Men gjorde ändå 2 galoppombyten, och hon höll! haha, wohoo!
Även Heiko och Lisel kom fram till mig efter och berömde mig över hur jag red henne idag, riktigt kul!
Och då erbjöd Heiko mig även att rida Valdi, trodde inte jag skulle få rida henne något iår då hon går relativt höga
klasser inom dressyren nu, och hon är häst som är riktigt speciell av sig, och gör man ett fel en gång, kan hela säsongen förstöras!
Och jävlar vilken skillnad Heiko har fått henne om man ska jämföra med förra året då man inte ens kunde rida en runda skritt utan att hon började stegra! Hur härlig häst som helst! .. iaf när hon gör som man vill ;)
Efteråt gick jag upp till Merle på hennes rum och kollade lite hur det va med henne.
Hon får ju gå om en klass nu, eftersom hennes betyg inte höll, så hon har varit lite depp hela veckan!

Sen kom heiko och sa att jag skulle göra Marilyn redo för ridning, så jag gick ut, longerade henne ca. 15 min, och sedan red jag några rundor skritt när Heiko ledde mig, kunde stanna och gå frammåt själv! Så imorgon ska jag nog rida lite på longerlinan!
Sedan kollade jag på när Heiko hade sin hopplektion, åh, jag blir så himla sugen på att hoppa varje gång jag kollar på!
Efteråt longerade jag Chambi och när Heiko kom hoppade jag upp.
Premiärritten på Chambi, och den va precis så underbar som jag trodde den skulle vara!
Han är inte så stark än, eftersom han itne blivit riden på länge, men när han föll över i korsgalopp eller så, kunde jag ändå rätt lätt växla tillbaka till rätt galopp! jättemysig häst, kanske ni får en film på det nån gång! önskar jag kunde dela med mig av känslan att sitta där på, så jävla cool häst!

Och för att avsluta dagen tog jag och Merle cyklarna och cyklade till donken och åt där, haha, feta, jag vet! Men vi gillar det, och när man ridit 5 hästar på en dag, kan man faktiskt få unna sig det! ;)
Sedan kollade vi fotbollen Sverige-Usa, Sverige tog hem spelet med 2-1, jävla skön seger faktiskt! egentligen skulle det blivit 3-1, men nånting stämde inte, så målet gilldes inte iaf!
Nu sover Merle över hos mig i min lägenhet eftersom hon har sommarlov och inte måsta kliva upp imorgon!


Hoppas alla haft en bra dag, för min dag har varit helt fantastisk!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!