Tisdagen den sjunde i sjätte tvåtusenelva.

ffejåow
Hopp, Hingstföl, e: elliot van der holst (?) vet inte riktigt vad pappan's hela namn är, men fölet är iaf till salu och jag kan lova att det är ett riktigt framtidslöfte! Grym typ och rejält musklad med rejäla ben! 
fi34åpgti3ågj
Chambi's h. frambeen! (varför det är blått får ni reda på om ni läser i texten!)

Film när vi brännmärker Mexicana's föl till Oldenburger, dock ingen bild eller så efteråt då jag helt glömde det..:
http://www.youtube.com/watch?v=17O0JUXq3T4
Film när Merle filmar när jag sitter upp på Marilyn för andra gången, inte bra filmat, men man ser lite iaf! :) :
http://www.youtube.com/watch?v=AJwoFtiKIHE


Dagen började med att Heiko kom och väckte mig och sa att planen va ändrad och att vi va tvungen att åka iväg tidigare till fölvisningen och att jag va tvungen att kliva upp och fixa iordning hästarna!
Så jag gjorde som jag blev tillsagd och vi kom iväg härifrån klockan 13.00 rätt precis, alltså va vi där runt 14.00 tiden!
Vi lastade ur på en gång när vi kom fram och det varade inte mer än högst 30 minuter innan vårat för skulle visas, perfekt timing!
Det gick hur bra som helst och han blev klass 1 föl och gick även vidare till auktion, dock vet inte Heiko om han tänker åka dit, då det är inte det enklaste att sälja hingstföl inom hoppning inom Oldenburgförbundet då det redan finns tillräckligt! Och har man då också ett föl som inte har en superkänd hingst är det kört, då kan man lika gärna stanna hemma!
Vi tog även och brändmärkte honom på plats där och det gick hur bra som helst, så himla kul att komma iväg på såna där saker!
Sedan gick vi iväg till Schockemöhles stallar, man får egentligen inte vara där, meeen vi drog en careface på den!
Jag va bara tvungen att kolla in min favorithingst Balou du rouet, tycker han är så jävla fin! + att min absoluta favorit storhäst är en avkomma av honom, så jag är verkligen ett baloufan! haha, så kollade jag även in Clinton II, Calido I, Diarado, Fürstenball, Sandro Hit och alla andra topphingstar som står där! Ascoolt att gå igenom hingststallarna där. Åker ni till Tyskland så måste ni verkligen åka förbi där, olagligt men äsch!
Man får heller inte filma, ta kort, röra hästarna eller något sånt, men jag filmade fina fina Clinton II och klappade Balou jättelänge, och ingen av dom dog eller blev sjuka! Så såg jag även boxen där Totilas stod under tiden han stod uppstallad där, den minsta boxen i alla stallen, haha, och nu har han ett eget stall, en skötare som är hos honom dag som kväll, sover utanför boxen, osvosv, och dom får in 9 miljoner 990 000 kr på en månad på betäckning av honom, hur coolt är inte det? Då kanske det är värt att lägga ut 150 miljoner för en häst? eller vad tycker ni?


Aja, väl hemma så longerade jag först fina Chambi, och eftersom han skulle sparka fast ena frambenet i krubban, så kunde jag inte rida han idag, utan longerade han lite lätt, men imorgon SKA jag verkligen upp! Oavsett om han haltar eller inte.. haha :)
Sen red jag Marilyn och efter det har vi packat upp halm på loftet, och jag fick ju besked förra året att jag är lite allergisk mot halm, så nu kliar hela min kropp och jag har fått lite utslag på huden som kom i kontakt med halmen. Men kul hade vi!
Nu ligger jag i sängen och ska sova, lång dag imorgon också!


Sov gott sötisar! :*



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!