Everyday i'm shuffelin.

Klev upp 11 idag med - vad är det för fel på mig?
Klockan ringer 9, och jag ligger och snoozar en timme och sen ignorerar allt helt? Haha, jag hann ändå rida Corennis innan lunch. Hon gick hur fint som helst idag och va verkligen avslappnad och hade jättefina gångarter :)
Heiko kom också och kollade, och han kommentar över det var "Du är alldeles för liten för henne Kajsa.... Men hon går riktigt bra!" haha, jag tycker själv jag inte är så liten, och ser bra ut på 1.70 hästar. Medans dom tycker jag ska hålla mig till shettisar! haha..!
Efter lunch tog jag och longerade Chambi med sadel. hästfan!
Usch, nu gillar jag honom inte mer!
Idag va hade han en humörsvängning som aldrig förr!
Först va han lugna chambi, men såfort jag kom utanför stalldörren blev han så extremt hingstig! Och det fortsatte..och fortsatte.. och fortsatte, så efter han galopperat och bockat ca. 45 min gav jag upp och ställde in honom i boxen.
Självklart efter jag duschat honom då det rann svett om honom och det skummade verkligen lite överallt på han!
Sen va jag less och gick upp hit, haha. Älskar min lägenhet jag har här, kanske inte den finaste, men jag trivs helt enkelt!
Nu ska jag gå ut och kolla om det finns en hage ledig till Chambar då jag vill att han ska få bocka av sig lite ute så kanske han kan bete sig när jag ska jobba honom? Ska ju ändå rida honom i typ övermorgon! Och jag har tyvärr ingen lust att ramla av just nu...



Pepp på att fortsätta inridningen med Marilyn idag iaf, och idag är torsdag.
Jag skippar nog att följa med till Hesepe och äter nog McFlurry med Mellanie istället :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!