Första riktiga arbetsdagen..

Gjorde ju min första riktiga arbetsdag idag, och snacka om att man blir sliten! Hur orkade jag? Idag var det ändå riktigt slappt för hur det brukade kunna vara!  haha!
Aja, började iaf med att ta ut lite hästar på morgonen då Heiko redan varit ute och strött och fodrat hästarna innan jag kom ut, haha, sömntuta..
aja, sen åt vi frukost, och efteråt fortsatte vi lite med stallet.
När vi va klara kollade jag på när Lisel red Carlos, haha, även jag fick testa rida han lite, då han tydligen brukar kasta av folk och bete sig dåligt när andra ryttare provar han, och eftersom han är en saluhäst måste han övas, dvs, jag får rida han... haha!
Men med mig betedde han sig huuur bra som helst och Lisel vart nog riktigt förvånad över hur bra det gick, jag blev tillochmed extremt förvånad över min ridning, och jag hade världens bästa känsla på en oerhört fin dressyrponny! :D
Aja, efteråt red jag Fleur idag igen, ponnyn jag red igår! Hon gick mjukare och hade lättare att ge efter idag, så jag gjorde lite övningar med bommar på uteplanen!
Efter det longerade jag Chambar eftersom han tydligen varit halt en längre tid men nu håller på att återhämta sig, + att jag longerade Marion, ett sto dom avlat fram själva efter hingsten Nuts. Riktigt fint sto faktiskt, 3årig som inte är inriden än! Nu dräktig med hingsten Man in Black (Blacky).
Och sen åt vi och blablabla, haha, gjorde alltså inget mer roligt under dagen.
Just nu ligger jag i min supersköna, superstora säng och chillar sönder tills Merle kommer hem!

:D:D:D
jgåeogåw
Lisel och Carlos :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!