Hästar, hästar, hästar..

bloggade inte igår, men fanns inte mycket att skriva om heller, haha, tog det bara lugnt med en extrem träningsvärk!
Idag däremot så följde jag med och kollade på när Heiko skulle tävla Valdera, m1 och m3.
Säger er i Sverige kanske inte mycket, men det är iaf rätt svåra dressyrprogram!
Så fick kliva upp kvart över sex, för han startade klockan 7 imorse! uscha, alldeles för tidigt för en kajsa..
Hans andra start va halv 1, så jag och Merle tog oss en skön tupplur i bilen ca. 2 timmar mellan starterna. haha, lite skönt faktiskt.
Har varit iskallt här hela dagen, 12 grader och regn, fyfan!
Aja, domaren var orättvis, 5.3 för m1 där Valdi gick jättefint och Heiko var också jättenöjd över ritten, och 6.7 för m3 där Valdi också va jättejättefin, men där förtjänade hon minst en 7.0...  Hon va lätt en av de 6 bästa, menmen, är domaren orättvis så är den!
När vi kom hem fick jag förfrågan av Daniela om jag ville hjälpa henne med Corenna på dagarna, och såklart vill jag det :')
Sen har vi suttit och kollat på tyska mästerskapen i dressyr och hoppning resten av dagen.
mästare i dressyr : Matthias Rath - Totilas
mästare i hoppning: Ludvig beerbaum - skimmelhäst, haha, kommer faktiskt inte ihåg namnet på hästen..

Nu väntar vi på att Merle ska rida Blacky så vi kan åka och äta på ett eastern-liknande ställe!

wgnjpåweog
merle och blacky.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!