jobbdag nummer två :)

Idag började jag som vanligt nu när Heiko hjälper mig på mornarna med att ta ut hästar, sedan åt vi frukost, efter det fortsatte jag att göra klart stallet och sen kom veterinären och kollade Hope, Fine och Cathalina, om man kunde betäcka dom nu, eller något. haha.
Sen åkte Heiko och hämtade sperma ifrån Gray top, alltså var han borta hela dagen.
Så jag red Correna och Flour, samt hjälpte Lisel med lite av hennes hästar, och sen kom Heiko hem, så hedde vi in sperman i Cathalina från den finfina hingsten, samt gav stona med fölen sprutor, så kom även veterinären och brännmärkte Fölet ifrån Cathalina (e. Levisonn) och fölet ifrån Hope. Bägge blev Hannoveranare! SCORE!!
ah, och sen red jag även So What, uussch, hon va precis som en stock att rida, stel, stum och jätte hård i munnen, men jag fick henne faktiskt jättefin och mjuk, så ska rida henne imorgon och Onsdag också så hon kanske blir lite igenomriden! :D Sen åkte vi och köpte plåster till mig, eftersom jag tydligen har lätt att få sår.. tyvärr hittade vi inga självlysande gula plåster, så det får duga med bruna tråkiga :(

Just nu sitter jag och äter macka med strössel på och dricker icetee med is i!



Just det! så kom även Merles nya hingst idag! Nadir heter den, och ser precis ut som hennes andra hingst Blacky, så står dom brevid varandra också, hej jag kommer förväxla dom med varandra! haha..



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!