Keep your friends close, and your enemies closer.

Jag började dagen med att rida fina fina Corenna, lite skritt och trav på uteplanen, eller ja, travade ett varv, åt körsbär när jag kom till körsbärsträdet och sedan travade jag vidare igen, haha, så länge det finns mat är jag lycklig :')
Sedan såg jag att ägaren till Fleur var här och red henne idag, så då behövde jag inte rida henne, rätt skönt faktiskt. Hade inte så jättemycket ork att rida idag faktiskt!
Så efter Corenna så tog jag och longerade Chambar, så jävla stor skillnad på hur en häst är när den är hingst och när den är valack, iaf om det får gå så långt med hingsteriet tills man inte kan hålla dom längre.
Chambis va jättelugn och fin i stallet idag, men såfort vi kom ut i ridhuset så började han bete sig som en hingst igen, antagligen bara för att han inte varit ute på nån dag.. :s
Sen va det lunch, haha, älska att sova länge, då är det inte länge till lunchen !:)
Efter lunchen tog jag och longerade Marilyn lite, så hon skulle bli avslappnad innan jag och Heiko skulle träna henne lite inför stovisningen på Fredag. Tydligen ska jag också springa :o
Men det gick riktigt bra idag när vi tränade iaf, bara det att min kondition är borta :o Seriöst, jag klarar inte av att springa 10 meter innan jag måste ta en paus och andas!! :o
Så jag vet faktiskt inte hur det ska gå på visningen när man måste springa varv på varv på varv för att få henne att visa så bra gångarter som möjligt! och snabbt...
Aja, efter henne så tog jag och red Whatsen (So What), och direkt när jag satte mig upp i sadeln på uteplanen så började det smådugga, jag tyckte att det gjorde väl inget och satte igång att jobba henne lite, men efter ett tag började det spöregna, men eftersom jag redan va blöt valde jag att fortsätta rida ett tag, och när jag va klar och ställde in henne i stallet igen så kom solen och började skina, haha, skitliv.


Så nu sitter jag i min lägenhet, invirad i täcke och mjukiskläder och försöker få upp lite värme igen, i högtalarna kommer All Time Low ut och jag är faktiskt riktigt glad, fastän jag håller på att frysa ihjäl och är sjukis! hihihi.
Nu ska jag ladda upp tills merle kommer hem och ska bort på hoppträning :)

jgewågjew
Jag och Chambar :)
gjewåjg
Marilyn! :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!