Svar på en fråga.

vjdsåv


Såg att jag fått en kommentar där en frågade hur länge jag hållt på med hästar, och då kom jag på att jag har nog faktiskt inte skrivit min "historia" med hästarna, haha, inte så intressant kanske, men ah, nu kommer den..


Jag har faktiskt alltid hållt på med hästar!
Min mamma hade hästar när jag föddes, hon höll även i en mindre ridskola på vår gård, så vi hade faktiskt ett par hästar.
Nått år innan jag föddes köpte mamma 2 stycken unghingstar (Remo och 91:an), hon tänkte först behålla dom som hingstar, men eftersom 91:an växte och blev för hög för sin ras blev han inte godkänd, så då bestämde hon sig för att kastrera Remo också.
Och redan när jag va 1 vecka så satte mamma upp mig på Remo's rygg, och där började väl det hela för mig. haha, inte för att jag va så medveten om vad som hände kanske..
Sedan hade vi också en liten shettis (Happy), den hemskaste och mest busigaste ponny jag någonsin träffat på.
Han var verkligen en mardröm, han åt kött, gjorde allt för att ryttaren skulle flyga av, rullade sig med ryttaren på osvosv, så det va väl på han jag fick lära mig att stå ut och hålla mig fast lite bättre :)
Och när jag va 4-5 så tog jag och sadlade 91:an själv och drog ut på en uteritt helt själv utan att säga något till mamma :) haha, och sen har jag tävlat hoppning och dressyr på 91:an i mååånga år, och på slutet kom vi upp till LB i hoppning, nu har jag vuxit ifrån honom, och han har blivit gammal, så just nu står han hos en liten tjej som rider ut på honom då och då. När jag slutade rida 91:an tog jag över Remo och där började min "dressyrkarriär", vi red upp till LA:1 på 1 år, och vann massor av tävlingar!
Men sen bestämde jag mig för att åka till Tyskland och jobba ett år med hästar, så då sålde vi Remo och jag åkte till Tyskland och fick riktigt bra träningar både i hoppning och dressyr!
Under mitt år i Tyskland var jag på 2 olika stall, ett mer hoppinriktat och det andra är blandat men har med mer dressyrhästar att göra.
På första stället fick jag träna dom unga, dumma hästarna. Fick hoppa massor och högt, rida galna hästar och många hästar varje dag. Tyvärr funkade jag inte ihop med folket där, då det fanns massor av familjeproblem och sånt innan jag kom dit som sedan jag fick skulden för, + att jag fick jobba alldeles för hårt (de utnyttjade mig helt enkelt). Så jag tog och bytte ställe där jag fick rida unghästarna, fick rida mest dressyr och hade jag tur kunde jag få hoppa nångång varannan vecka, men däremot fick jag också rida jättefina dressyrhästar som jag lärde mig göra Piruetter, passage och såna saker, så det har givit mig massor!
Under tiden jag va på andra stallet föddes ett jättefint stoföl med toppstam, som jag bestämde mig för att köpa (Chardonnay), och nu står hon hemma och växer på sig för att bli en grym hoppehäst.

Haha, ja, där har ni väl min "hästhistoria" kortfattat, jag har självfallet ridit masssoooor med andra hästar hemma i Sverige, har även haft en ungponny på tillridning hos mig tills hon blev såld, osvosv.
Haha, told ya, inte ett dugg intressant, och speciellt inte för er som inte gillar hästar :)


vjåweo



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!