lite överblick på hästarna jag leker med för stunden!

jåohåoj
vugvugv


Fick frågan om jag kunde lägga in lite fler bilder på fina Marilyn som jag håller på att rida in, och självklart!
Här kommer 2 st bilder ifrån stovisningen vi va på, där hon kom vidare! Så himla kul!
Och vid inridningen idag va hon bäst! Seriöst, jag har aldrig varit med om en sån lugn häst vid inridningen!
Hon är rädd för allt och alla, få människor som får komma in i hennes box utan att hon flippar ur, man måste dessutom alltid vara lugn i hennes närvaro, annars blir hon jättejättestressad och då går det inte att få henne att koncentrera sig igen.
Men med utsrustning på är hon världens snällaste och jobbvillig!
Så idag när jag hängde över henne för första gången reagerade hon inte ens, får se om vi bara ska gå lite med henne imorgon med mig hängandes över, eller om jag faktiskt ska ta det stora steget att sitta på henne!
Ryckte även hennes man idag, och får jätteofta nu för tiden beröm med hur fin jag fått henne!
Superkul! :D
Ska försöka få någon att filma henne eventuellt imorgon när jag jobbar med henne, så kanske jag även kan bjuda på en film med henne, eftersom jag även fått den frågan!



jlåpoå
Chambar gör också stora framsteg och imorgon lägger jag nog på honom en sadel, så kanske jag kan rida honom i övermorgon! Vore så jävla kul, asfin häst verkligen! Till salu för den som är intresserad! Grym galoppör och hoppar hus verkligen, extrem teknik över hindren och kvick med benen! Skulle kunnat varit kvar som hingst om inte hans humör hade tagit över, men nu som vallack är han världens lugnaste och snällaste häst!


Fleur är nu borta, hemskickad. Så henne kommer ni inte få läsa om igen, tyvärr fick jag aldrig nån bild på henne :s


Red även So What idag, lite stel i början men sen va hon gamla vanliga underbara Whatsen!
Åh, jag tyccker verkligen att det är supersynd att en sån grym dressyrhäst skulle gå åt spillo! Hon kan ju fortfarande, och vill! Men hennes knä kommer inte hålla om vi börjar med pirutter, passage, galoppombyten och allt vad FEI innehåller igen, tyvärr! Men man får fortfarande samma gamla grymma känsla på henne!


Corenna blir bara bättre och bättre, en film ska jag nog kunna fixa där också, inte mycket att se just nu kanske.. Men det är också en riktigt underbar häst!


Och sen tror jag inte att jag har någon fler häst som jag har på halsen som jag måste göra!
Valdi kanske jag kommer måste rida imorgon, eller om Heiko gör det, Heiko bör göra det eftersom jag inte orkar och hon går tävling i helgen och jag vill inte förstöra något!


åh, jag älskar livet här nere, och hästarna är så jävla bäst! :') <3



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!