Kära Bilister.

Jag gjorde ett inlägg på facebook ang. bilister och jag skriver samma här.



Då vi ryttare (oavsett sitter på eller går för fot) med en häst, fullt reflekterade, går efter vägen. Så var vänliga och sakta ner farten och blända helst av! Min häst är trafiksäker, och även den mest trafiksäkra häst i världen kan helt oförväntat hoppa till och sparka mot bilen, springa ut i vägen eller ja, helt enkelt få panik. Och att då vara den som sitter på, eller håller i, ett djur på ett halvt ton som gripits utav skräck är inte det roligaste.
Självklart blir ni i den varma, gosiga bilen inte direkt påverkade om hästen bockar till eller inte. Ni är mer rädd om er förbannade lack än om hästarnas, och ja, ryttarnas liv!
Sakta ner efter ni passerat en skräckslagen häst hjälper inte heller, då kan ni fortsätta vara lika jävla stumma på gaspedalen som innan så kan man ju hoppas att någon ställt en skyltfan på vägen som ni kan få köra in i eller något annat som gör att er lack på bilen förstörs, med tanke på att ni tydligen är för lata för att släppa på gasen och flytta över foten till bromsen. Idioter.




Tack på förhand, jag hoppas och ber om en förbättring i trafiken!!!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!