Lite bloggande = mycket gjort.

Hejsan! Jag har inte bloggat på länge då jag har haft fullt upp + att jag haft min dator på mitt rum uppe, och jag har inte direkt varit där då jag sover nere i tv-rummet nu då mitt rum uppe håller på att renoveras! Men nu har jag iaf hämtat ner datorn, laddaren är kvar uppe, så vi får se när jag orkar hämta den!

Under tiden jag inte bloggat har jag:

*Gått i skolan.

Roligt med nya ämnen! Dock känns det jobbigt att jag inte går i samma klass längre som Ida, Moa och Saga då vi delat upp ekonomiarna och samhällarna nu för det mesta, men jag gillar ändå att gå med 3orna som läser ekonomi!

*Varit på begravning.

Här börjar jag att skriva Vila i Frid CarlOlof.
Fredagen var en väldigt tung dag för riktigt många, tog ledigt från skolan och började med att åka ner till Christelle för att hjälpa henne med hennes hästar som hon självklart inte orkade ta hand om själv en dag som den där. Jag hann dock bara rida Scoopen innan jag va tvungen att dra mig hemåt för att duscha och klä på mig lite mörkare och finare kläder än mina ridkläder och sedan bar det iväg till kyrkan.. Det var smockat i kyrkan och parkeringen var även den överfull med bilar. Begravningen var jättefin och tårarna var många. Det kommer inte längre bli detsamma här omkring utan dig! Du var en sjukt fin man och du betydde väldigt mycket för många, och framför allt verkade du vara en helt oslagbar pappa! Som sagt.. vila i frid!

*Tagit skoterkort.

Var på intensivkurs i Offerdal Lördag och Söndag och fick alla rätt på provet idag, hade inte pluggat och det var heller inget prov man behövde plugga till..Så nu får jag äntligen köra skoter utan att oroa mig för polisen osv!

*Varit med om en hemsk "olycka" med min häst.

Idag tänkte jag ta min häst och åka upp till wången för att testa longera henne lite. Efter en lång tid med att försöka få henne att gå in fick vi äntligen in henne och jag knöt fast henne ordentligt både på sidorna och framåt då jag varit med om förut att hästarna inte stått helt okej i transporten. Jag stängde dörren och sprang till stallet för hämta tränset. När jag precis närmar mig dörren ut igen hör jag Malin ropa mitt namn i panik. Jag sprang allt jag hade till transporten och kastade mig in och kämpade med att lyfta över frambenen som hon hade i huvudhöjd med mig och sparkade för fullt. När jag äntligen lyckats trycka tillbaka henne blev hon toklugn som om ingenting hänt.
Jag och Malin bestämde oss för att knyta fast henne på ännu ett ställe och sedan tänkte vi åka bara en bit och sedan vända då vi räknat ut att skulle vi lasta ut henne på wången skulle vi nog aldrig komma hem igen..
Vi sätter oss i bilen och då tar sig inte bilen iväg och sen känner vi hur bilen börjar röra sig ordentligt, jag blev livrädd igen och kastade mig till transporten igen för att lugna ner min häst, som denna gång inte tagit sig över.
Vi lastade ur henne då jag såg att jag hade händerna fulla med blod och sedan tog vi in henne och kollade igenom hela henne. Slutade med att vi såg att hon slagit ut ena framtanden. Och jag kan ju vara lycklig lottad att det bara var en tand och ingen bruten nacke eller brutet ben! Dumma, dumma häst!!

*Ridit.

Ja, Stickan och Scoopen då. haha!



Enligt mig känns det iaf rätt mycket! har iaf inte haft så mycket tid över till annat!
Men nu ska jag lägga mig och sova då en ny skolvecka börjar imorgon.
PeaceOut :*



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!