Mål och tankar 2014.

Tänkte ta och skriva Chardonnay's och mina mål det kommande året.
Det kan vara både intressant och jävligt kul att kunna kolla tillbaka på i slutet av året och se vad vi lyckades uppnå!
 
*Börja träna kontinuerligt för en tränare som kan hjälpa oss i med- och motgångar.
 
*Lösa problemen vid uteritterna,
i nuläget fungerar hon vissa gånger, men för det mesta ska hon stå på bakbenen och endast protestera över mina viljor. Ju mer man säger till henne desto envisare blir hon. Det blir alltså minst sagt farligt när hon ställer sig rakt upp utan någon kontroll över hur högt hon kan stegra utan att slå över..
I nuläget rider jag med graman när jag rider ut, så jag kan spärra henne lite och därför "avbryta" de högsta stegringarna. Jag rider med vanligt tredelat bett då hon är mycket känslig i munnen, kommer nog börja testa med remont-nosgrimma och se om det hjälper lite.
 
*Göra tävlingsdebut,
här tänkte jag starta med några pay&jumps och sen när hon är redo där, anmäla till någon lokal tävling och sedan försöka klättra oss uppåt och åka iväg på trevliga tävlingar med trevliga människor!
 
*Klara av kvalitéts med förhoppningsvis rätt okej poäng.
Eftersom chardonnay skar upp sig rätt ordentligt i våras trodde jag inte jag skulle hinna till 3årstestet, bestämde mig därför för att inte visa henne. Ångrade mig tyvärr ca. 2 veckor innan visningen och åkte ändå, var därför väldigt ofärdiga när vi kom dit och poängen blev enligt mig därför inte tillräckligt för vad hon skulle kunnat leverera.
Hoppas därför för att kunna bevisa för alla att min häst faktiskt ÄR värd mer och om inte annat, blir det en rolig upplevelse för oss båda.
 
*Kvala till championatet.
Något som hade varit jävligt häftigt att få starta i! Tränare och även unghästdomare har motiverat mig och sagt åt mig att jag verkligen borde satsa på att ta denna häst dit.
 
*Ha ett jävligt roligt år tillsammans med mycket glädje.
Ett självklart "mål" för alla ryttare med häst, det är framförallt därför vi håller på med den här sporten!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!