Tillbaka, förhoppningsvis på riktigt nu.

Nu var det ett riktigt bra tag sedan jag skrev några rader här, och det senaste började ungefär lika som detta.
Jag har helt enkelt inte haft något intresse av att blogga, men med ett nytt år kände jag att jag kunde starta om med det här!
 
Det har gått ungefär ett år sen jag skrev senaste inlägget, det har hunnit hänt massor sedan dess!!
Jag har tagit studenten, visat hästen på 3 årstest. fått jobb på hemtjänsten i offerdal, rest och gjort mycket mycket mer!
Det har varit ett år med mot- och medgångar, både i hästvärlden och i det privata egenlivet.
Chardonnay har vuxit och blivit riktigt fin, hon är ca. 168cm i mankhöjd och är fortfarande inte skimmel.. Tror jag snart måste acceptera att jag får ha en helsvart häst, hon är ju ändå (from idag) 4 år!!!
HELT OTROLIGT! känns som att det var nyss jag såg henne komma till världen.
 
Hon utvecklas mer och mer, hon är en framåt unghäst som är en typisk tonårsflicka. Vill jag en grej måste hon göra det motsatta.
Att ridas ut är inte det roligaste, då står hon helst på bakbenen och protesterar, så länge man inte får hoppa träd i skogen, det är däremot något hon älskar! Jobbar på bra på dressyrbanan och är hoppad bana ca. 50 cm, då är hon hoppad ungefär 4 gånger under sadel. Underbara häst.
 
 
Jag tänkte ägna den här bloggen åt just min häst och vår väg på både tävlingsbanorna och hemmamyset i stallet.
 
 
Här är jag och Chardonnay vid en unghästclinik i somras där vi fick fina lovord av domarna, och grymt mycket pepp mot championaten den kommande sommaren!
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!